خانه ورزش اخبار ورزش جام جهانی 2018، جامی با غایبان سرشناس و تازه واردین بسیار!

جام جهانی 2018، جامی با غایبان سرشناس و تازه واردین بسیار!

0

جام جهانی 2018، جامی با غایبان سرشناس و تازه واردین بسیار!

با صعود پرو به جام جهانی ، تکلیف ۳۲ تیم حاضر در مهمترین رقابت فوتبالی جهان مشخص شد. تیمهای حاضر در این دوره با ادوار اخیر تا حد زیادی متفاوت است و همین امر باعث شده ترکیب تیمهای جام جهانی ۲۰۱۸ متمایز باشد.

احتمالا در آینده از جام جهانی پیش رو به عنوان تورنمنتی با غیبت تیمهای پر سابقه جام جهانی یاد شود. در راس همه تیمها ایتالیا قرار دارد. این تیم پس از غیبت در جام جهانی ۱۹۵۸ در همه ادوار ۶۰ سال گذشته حضور داشت و شاید هیچ فوتبالدوستی گمان نمی کرد که روزی جام جهانی در غیبت تیمی که ۴ بار فاتح آن شده و جزو پر افتخارترین تیمهای تاریخ این مسابقات است برگزار شود ولی این اتفاق تابستان آینده در روسیه خواهد افتاد.

جام جهانی 2018، جامی با غایبان سرشناس و تازه واردین بسیار!

دیگر غایب سرشناس جام ، هلند است. تیم دوم و سوم دو دوره اخیر و تیمی که در ۶ دوره از ۷ دوره اخیر حاضر بوده در صعود به جام جهانی ناکام ماند. هر چند که شیلی در ادوار اخیر حضور مستمری نداشته ولی فاتح ۲ دوره اخیر کوپا آمریکاست که غیبت این تیم نیز در جام جهانی عجیب به نظر می رسد.

تیم ملی آمریکا هم از جمله تیمهای همیشه حاضر ادوار اخیر بوده که در راهیابی به این دوره توفیق نداشت. آمریکا همیشه به سادگی در جمع ۴ تیم برتر قاره کوچک آمریکای شمالی قرار می گرفت ولی این بار برای اولین بار پس از جام جهانی ۱۹۸۶ و بعد از ۷ دوره نتوانست به جام جهانی صعود کند.

غیبت تیمهای پر سابقه باعث شد تیمهایی که مدتها خبری از آنها در جام جهانی نبود به این مسابقات راه یابند. در این دوره هم مثل اکثر دوره ها تیمهایی هستند که اولین بار حضور در جام جهانی را تجربه می کنند. تیمهای ایسلند و پاناما تیمهای تازه وارد این جام هستند . کشور ایسلند با جمعیتی در حدود ۳۴۰ هزار نفر کم جمعیت ترین کشوری است که در طول تاریخ مجوز حضور در این رقابتها را دریافت کرده است .صعود ایسلند به این مسابقات سبب شده برای نخستین بار ۳ کشور از منطقه اسکاندیناوی حاضر باشند . ایسلند ، دانمارک و سوئدی که دو تیم سرشناس هلند و ایتالیا را حذف کرد تیمهای حاضر در جام جهانی از این منطقه هستند.

به جز اینها تیمهایی بودند که پس از مدتها موفق به راهیابی به جام جهانی شدند. تیم فوتبال پرو پس از ۳۶ سال ، تیم ملی مصر بعد از ۲۸ سال و مراکش پس از ۲۰ سال به جام جهانی راه یافتند.صعود این دو تیم آخر به همراه عربستان و  تونس موجب شد برای نخستین بار ۴ کشور عرب زبان در جام جهانی حضور داشته باشند.

پیروزی استرالیا بر هندوراس نیز برای اولین بار در تاریخ حضور  ۵ کشور از کشورهای تحت پوشش کنفدراسیون فوتبال آسیا در جام جهانی را رقم زد و بدین ترتیب تنها قاره اروپا از آسیا تعداد سهمیه بیشتری در جام جهانی ۲۰۱۸ دارد.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *