جان برنتال: لعنت به هواداران تندروی Punisher؛ تمایل شورانر برای تولید سریال Blade

دنیای سرگرمی‌های ابرقهرمانی این روزها گسترده‌تر از هر زمان دیگری است و در صورتی که شورانر مارول به خواسته‌اش برسد عنوان دیگری به این دسته از آثار افزوده می‌شود. «استیو لایت‌فوت» شورانر سریال «پانیشر» (The Punisher) به تازگی فاش کرده است که مایل است سریالی براساس شخصیت «بلید» (Blade) تولید کند.

اگرچه این شخصیت در یک سه‌گانه‌ی سینمایی لایو اکشن ظاهر شده، اما لایت‌فوت معتقد است که این داستان به عنوان یک سریال موفق‌تر خواهد بود. او می‌گوید: «من یکی از هواداران شخصیت «بلید» هستم. بسیار علاقه‌مندم داستان او را برای تلویزیون روایت کنم، به نظر من نسخه‌ی تلویزیونی بی‌نظیری از این شخصیت می‌توان تولید کرد.»

«وزلی اسنایپس» ستاره‌ی سه‌گانه‌ی «بلید» نیز هنوز امیدوار است که آثار بیشتری در مورد این شخصیت ساخته شود. او پاییز گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود: «در حال حاضر بحث‌های زیادی در این زمینه شکل گرفته است و ما بسیار خوشحال خواهیم شد که دوباره دنیای فیلم را ببینیم.»

اسنایپس در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ نقش «اریک بروکس» را در سه فیلم بازی کرد. این فیلم‌ها که نخستین فیلم‌های مدرن ابرقهرمانی به شمار می‌آمدند در آن سال‌ها عملکرد قابل‌قبولی در گیشه داشتند و دو قسمت اول (Blade I و Blade II) به ترتیب ۱۳۱.۲ و ۱۵۵ میلیون دلار فروختند. «بلید: ترینیتی» (Blade: Trinity) نیز در پایان به فروش ۱۲۸.۹ میلیون دلاری دست یافت.

دسامبر گذشته «کلایدر» گزارش داد که شخصیت شرور و دشمن اصلی «فرانک کسل» در فصل دوم یک مسیحی تندرو به نام «جان پیلگریم» با بازی «جاش استوارت» است. استوارت در خصوص این شخصیت گفته بود: «او یک مسیحی اصول‌گراست که تمایل شدیدی به اعمال خشونت دارد. این تمایل در اعماق وجودش نهفته است و به نظر من با توجه به مسیر داستان روی دیگر وجودش پدیدار می‌شود.»

«جان برنتال» که در سریال نقش اصلی را بازی می‌کند در مورد شخصیت «فرانک کسل» گفته بود: «امسال او به دلایل منطقی، برنامه‌ریزی‌شده و روانشناسانه لباسش را می‌پوشد.»

شخصیت «پانیشر» مارول به گونه‌ای یک ابرقهرمان تندرو است اما «جان برنتال» در مصاحبه با «اسکوایر» ضمن اشاره به رابطه‌ی خود با خشونت و مسیر پر پیچ‌وخمی که او را از تحصیل در رشته‌ی تئاتر در روسیه به آثار جریان اصلی مانند «مرده‌ی متحرک» و «گرگ وال استریت» کشانده، به طرفداران تندروی سریال توصیه می‌کند که بروند گورشان را گم کنند.

برنتال که از سال‌ها قبل با مشکلات مهار خشم دست به گریبان است، در این مصاحبه به هنگام صحبت در مورد مسائل مختلف آرامش خود را حفظ می‌کند مگر نژادپرستانی که «فرانک کسل» را الگوی خود قرار داده‌اند. او از اینکه نماد شخصیتش در سریال بر روی لباس‌های سربازان آمریکایی نقش بسته احساس غرور می‌کند اما پاسخ او به افراد تندرویی که سال گذشته در شارلوتس‌ویل تظاهرات کردند و روی لباس‌هایشان نماد «پانیشر» دیده می‌شد چندان دیپلماتیک نیست: «گور پدرشان.»

اما «گری کانوی» خالق سریال «پانیشر» جزو آن دسته از افرادی است که از دیدن نماد شخصیت و لوگوی جمجمه بر روی وسایل نقلیه و تسحیلات نیروی پلیس و ارتش احساس خوبی ندارد. او در مصاحبه با «سای‌فای وایر» می‌گوید: «وقتی که می‌بینم مقامات از نماد «پانیشر» استفاده می‌کنند آزرده خاطر می‌شوم چرا که شخصیت «پانیشر» نمایانگر اشکالات سیستم قضایی است. او قرار است سقوط اخلاق اجتماعی مسؤلین دولتی و به این واقعیت اشاره کند که برخی مردم دیگر نمی‌توانند به پلیس و ارتش اعتماد کنند و آنان را فاقد صلاحیت می‌دانند.»

او در ادامه توضیح می‌دهد که پلیس و ارتش به کلی از درک این شخصیت عاجز مانده‌اند. او می‌گوید: «این ضد-قهرمان تندرو اساساً برای نقد نظام قضایی است. بنابراین وقتی پلیس نماد جمجمه‌ی «پانیشر» را بر روی خودروهایش قرار می‌دهد، یا اعضای ارتش وسایلی با این نقش را می‌پوشند، عملاً به حمایت از دشمن سیستم می‌پردازند. آن‌ها طرز تفکر یک قانون‌شکن را پذیرفته‌اند. چه اخلاقیات «پانیشر» را قبول داشته باشید چه نداشته باشید، باید بدانید که او یک جنایتکار است. پلیس نباید نماد یک جنایتکار را بپذیرد.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *