جان لستر رسما از پیکسار جدا شد

طبق خبر گزارش شده از سوی پایگاه خبری ددلاین، جان لستر (John Lasseter) موسس پیکسار و کارگردان انیمیشن‌های Toy Story, A Bug’s Life و Cars امسال بعد از شش ماه غیبت بخاطر اتهاماتی که نسبت به او صورت گرفته بود، راهش را از کمپانی انیمیشن جدا می‌کند. لستر در جایگاه مشاور کمپانی دیزنی تا پایان امسال باقی می‌ماند و بیانیه‌ای منتشر کرده که می‌گوید غیبت او فرصتی بوده تا درباره زندگی، کار و اولویت‌های فردی خود فکر کند و پایان امسال بهترین زمان برای شروع چالش‌های خلاقانه است.

باب ایگر (Bob Iger) عضو هئیت مدیره دیزنی، در واکنش به این جدایی، لستر را برای خلق مجدد کار انیمیشن و تلاش قابل توجه در دیزنی و پیکسار و ریسک کردن و گفتن داستان‌های اورجینال و با کیفیتی که تا همیشه ماندگار هستند، ستایش کرد.

ایگر در اینباره نوشت:

ما از همکاری با لستر بسیار خوشحالیم.‌ یکی از بزرگترین دستاوردهای جان، دور هم جمع کردن تیمی از داستان‌گویان و نوع‌آوران بزرگ بود که با استعداد و بینش خود به استاندارد خوبی در انیمیشن برای نسل‌های بعدی دست یافتند.

لستر در ماه نوامبر بخاطر گزارشات متعدد درباره سوء رفتار به مدت شش ماه از میادین هنری دور بود. رشیدا جونز و یل مک‌کورمک نیز بعد از جدایی لستر، از نوشتن داستان Toy Story 4 کناره‌گیری کردند و جونز بعدا در این رابطه گفت: این فرهنگی است که زنان و مردم رنگی پوست جایگاه برابری ندارند. برخلاف این گزارش‌ها، دیزنی این مورد را بررسی کرد و به حرف تیم انیمیشن خود به خوبی گوش داد.

به دنبال این ارزیابی‌ها و جلسات گفتگو، اتفاق نظر بر این شد که لستر به این کمپانی باز نگردد و برخی تهدید کردند در صورت بازگشت او، استعفا می‌دهند. Animation Heroine در درخواست Change.Org نوشت که اگر او برگردد، این توهین به تیم انیمیشن است و او به رفتار سابق خو  ادامه خواهد داد و اعتراضی راه افتاد که چنین رفتاری توسط دیزنی-پیکسار تحمل نشود.

در بخشی از این درخواست آمده: بازگشت لستر باعث کناره‌گیری آن‌هایی می‌شود که در این ماجرا آسیب دیده‌اند و محیط ناامنی از عدم اطمینان را به وجود می‌آورد.

لستر هنوز تهیه کننده اجرایی Incredibles 2 و Toy Story 4 و Ralph Breaks The Internet: Wreck-It Ralph 2 دیزنی، اسپین‌آف Cars/Planes و فیلم Suburban Fantasy World پیکسار است.

تانی کال

برگرفته از ComingSoon

سینماگیمفا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *