جایزه بهترین آلبوم کلامی Grammy 2018 برای کری فیشر

اسطوره‌ی جنگ ستارگان، کری فیشر (Carrie Fisher) جایزه‌ی بهترین آلبوم کلامی گرمی ۲۰۱۸ را بعد از مرگش دریافت کرد. با درگذشتن این بازیگر در دسامبر ۲۰۱۶ به علت حمله قلبی، سال گذشته سال سختی برای طرفداران او شد. عاشقان فیلم سراسر دنیا هنوز هم از فوت او غمگین هستند. آخرین بازی او به عنوان ژنرال لیا اورگانا در فیلم The Last Jedi از نظر بسیاری یک خداحافظی شایسته بود و بسیاری از صحنه‌های عاطفی فیلم به او اختصاص داده شده بود.

گذشته از ستاره‌ای در برابر دوربین، فیشر یک نویسنده‌ی فعال بود. نتیجه‌ی فعالیت‌هایش در این زمینه چهار رمان و سه کتاب خاطره، از جمله شاهدخت خاطره‌نویس (The Princess Diarist) بود. این کتاب که سال ۲۰۱۶ منتشر شد، شامل خاطراتی بود که کری فیشر جوان در صحنه‌ی فیلم اول Star Wars داشت. شاهدخت خاطره‌نویس در ژانویه ۲۰۱۷ در اول لیست پرفروش‌ترین کتاب غیر داستانی روزنامه نیویورک تایمز قرار گرفت و نامزد یک جایزه Hugo هم شد. حالا که فیشر یک گرمی برده افتخاری دیگر به افتخارات این کتاب افزوده می‌شود.

فیشر در سال ۲۰۱۰ هم برای رمان Wishful Drinking نامزد این جایزه بود اما به کتاب Always Looking Up نوشته‌ی مایکل جی. فاکس (Michael J. Fox) باخت. بدون شک شاهدخت خاطره‌نویس یک برنده‌ی شایسته بود، چرا که نگاهی بامزه و رک از زندگی کری فیشر قبل از اینکه جنگ ستارگان تبدیل به یک پدیده‌ی جهانی بی‌نظیر شود به مخاطب می‌داد. در اواخر ۲۰۱۶، عناوین متعددی از رسانه‌ها به این کتاب اختصاص داده شد، زمانی که رابطه‌ی پنهان هریسون فورد (Harrison Ford) و کری فیشر را نزدیک به یک دهه پیش آشکار کرد (فیشر بعدها در مصاحبه‌هایش از آشکار کردن این رابطه پشیمان بود)، اما در این کتاب مطالب بسیار جالب دیگری هم هست. این کتابی‌ست که دوست داران جنگ ستارگان باید آن را بخوانند. و حالا، کتاب صوتی آن که با صدای خود کری فیشر است، شاید بهترین راه تجربه‌ی آن باشد.

فیشر هیچ‌گاه اسکار یا Emmy برنده نشد (گرچه سه بار نامزد Emmy بود)، برای همین بردن گرمی لحظه‌ی شادی‌آوری برای همه‌ی طرفداران این بازیگر بود. جایزه‌ای که بازیگری را مفتخر کرد که بسیاری را تحت تاثیر خود قرار داد. «برادر دو قلوی فضایی» او، که بسیار مورد علاقه فیشر بود، مارک همیل (Mark Hammil) به سرعت این پیروزی را در فضای مجازی تبریک گفت، و احتمالا تنها نخواهد بود.

تانی کال

برگرفته از Screenrant

سینماگیمفا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *