نینتندو که قصد دارد از اجرای بازی‌های دزدی روی کنسول جدید خود یعنی سوییچ جلوگیری کند، توجه خود را به جامعه هکرها معطوف کرده است و از طریق وب‌سایت هکروان، کمپینی را راه‌اندازی کرده است و به کسانی که بتوانند حفره‌های امنیتی را در کنسول جدید نینتندو پیدا کنند، بین ۱۰۰ دلار تا ۲۰ هزار دلار جایزه می‌دهد.

هکروان وب‌سایتی است که در آن شرکت‌های مختلف می‌توانند کمپین‌هایی را راه‌اندازی کنند و با اختصاص دادن جوایز مختلف به کسانی که بتوانند حفره‌های امنیتی را در محصولات آنها پیدا کنند، به امنیت بیشتر محصولات خودشان کمک می‌کنند. شرکت‌هایی مانند GM، Uber و Slack تعدادی از شرکت‌هایی هستند که در این وب‌سایت کمپین راه‌اندازی کرده‌اند.

این اولین باری نیست که نینتندو برای پیدا کردن مشکلات کنسول‌های خود از کمک جامعه هکرها استفاده می‌کند. چند ماه پیش آنها چنین برنامه‌ای را برای کنسول نینتندو 3DS راه‌اندازی کردند و در حال حاضر که بیش از یک ماه است کنسول جدید آنها در دسترس کاربران قرار گرفته است، آنها به دنبال این هستند که هرگونه حفره امنیتی احتمالی را که منجر به هک شدن کنسول شود، از بین ببرند.

نکته جالب در رابطه با این کمپین‌ها این است که در زمان نوشتن این خبر، چند حفره امنیتی هم در 3DS و هم در سوییچ پیدا شده است و نینتندو تا به حال حداقل به سه نفر جوایزی را اهدا کرده است و می‌توان انتظار داشت که دارندگان کنسول جدید نینتندو به زودی یک بروزرسانی دریافت کنند.

مشکلات هک شدن کنسول، اجرای غیر قانونی بازی‌ها و تقلب برای نینتندو مورد جدیدی نیست. چند وقت پیش بود که بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild از طریق یک شبیه‌ساز روی رایانه‌های شخصی اجرا شد که البته برای نسخه Wii U بازی این اتفاق افتاد.

zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *