جدول فروش هفتگی انگلستان: آغاز پرقدرت Monster Hunter World

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، دقیقا یک سال پس از اینکه استودیو کپکام یک بازی در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان داشت (بازی Resident Evil 7)، باز هم موفق شد یکی دیگر از آثار خود را در صدر جدول فروش این کشور ببیند. بازی Monster hunter: World که اولین نسخه از این سری است که به طور همزمان در سرتاسر دنیا عرضه می‌شود و برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شده است، موفق شد بیشترین فروش از این مجموعه را در انگلستان کسب کند.

اولین بازی این مجموعه در سال ۲۰۰۵ و برای کنسول پلی‌استیشن 2 عرضه شد و تا قبل از مانستر هانتر ورلد، پرفرو‌ش‌ترین بازی این مجموعه، Monster Hunter Generations بود که در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم 3DS عرضه شده بود. اما این هفته، یک اتفاق خوب دیگر برای مجموعه‌های بزرگ رخ داد. جدیدترین بازی از مجموعه Dragon Ball با نام Dragon Ball Fighterz توسط باندای نامکو منتشر شد و موفق شد در جایگاه دوم بازی‌های پرفروش این هفته انگلستان قرار بگیرد و همچنین یک رکورد جدید را برای بازی‌های این مجموعه ثبت کرد. پیش از این، بهترین عملکرد از یکی از بازی‌های این مجموعه در جدول فروش هفتگی انگلستان متعلق به بازی Dragon Ball Xenoverse بود که در سال ۲۰۱۵ عرضه و موفق شده بود جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.

اما انتشار این دو بازی جدید، باعث شد که بازی‌های جایگاه اول تا ششم هفته گذشته، دقیقا با دو پله سقوط مواجه شوند و به این ترتیب بازی‌های Call of Duty WWII‌ (که صدرنشین هفته گذشته بود)، FIFA 18، بازی GTA V، ماریو کارت ۸ دیلاکس، افسانه زلدا: نسیم وحش و Player Unknown Battlegrounds همگی با دو پله سقوط نسبت به هفته گذشته، به ترتیب در مکان‌های سوم تا هشتم قرار گرفتند.

یکی از بازی‌هایی که موفق شد این هفته دوباره راه خود را به میان ۱۰ بازی پرفروش انگلستان باز کند، نسخه کالکتور بازی Rocket League بود که با صعودی پنج پله‌ای، از جایگاه چهاردهم به جایگاه نهم رسید. اما در مکان آخر جدول ۱۰ بازی پرفروش این هفته، باز هم نام یک بازی جدید به چشم می‌خورد. این هفته، سونی جدیدترین بازی واقعیت مجازی خود را با نام The Inpatient برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه کرد و این بازی موفق شد کار خود را در جایگاه ۱۰ آغاز کند.

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) همراه باشید:

رتبه فعلی رتبه قبلی نام بازی نکته قابل ذکر
۱ Monster Hunter World اولین هفته انتشار
۲ Dragon Ball Fighterz
۳ ۱↓ Call of Duty: WWII دو پله سقوط
۴ ۲↓ FIFA 18
۵ ۳↓ GTA V
۶ ۴↓ Mario Kart 8 Deluxe
۷ ۵↓ The Legend of Zelda: Breath of the Wild
۸ ۶↓ PlayerUnknown’s Battlegrounds
۹ ۱۴↑ Rocket League Collector’s Edition ورود دوباره به جدول
۱۰ The Inpatient اولین هفته انتشار

نگاهی به برخی بازی‌های تازه منتشر شده این هفته:

Monster Hunter: World

Monster Hunter: World‌ یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که کپکام وظیفه ساخت و انتشار آن را بر عهده داشته است. این بازی، یکی از بازی‌های مجموعه مانستر هانتر است و برای اولین بار در تاریخ این مجموعه است که بازی در سرتاسر دنیا به صورت همزمان عرضه شده است. گیمر در این بازی، در نقش یک شکارچی قرار می‌گیرد که وظیفه دارد به دنبال هیولاها بگردد و آنها را یا بکشد یا در تله گیر بیاندازد. اگر بازیکن موفق شود هیولا را گیر بیاندازد، جوایزی دریافت می‌کند که می‌تواند از طریق آنها، اسلحه‌ها، زره‌ها و وسایل دیگری بسازد. هدف اصلی بازی، ساخت وسایل قوی‌تر برای شکار کردن هیولاهای سخت‌تر است. بازیکنان توانایی این را دارند که یا به صورت تک‌نفره یا تیمی (از طریق سرویس‌های آنلاین) به شکار هیولاها بپردازند.

The Inpatient

استودیو سوپرمسیو گیمز، به دلیل ساخت و انتشار بازی Until Dawn برای کنسول پلی‌استیشن 4 شهرت پیدا کرد و توانست نام خود را سر زبان‌ها بیاندازد. بعد از این بازی، سوپرمسیو بازی دیگری برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR در همان دنیای Until Dawn منتشر کرد. در جریان نمایشگاه E3 2017، این استودیو از یک بازی دیگر با نام The Inpatient رونمایی کرد. این بازی که در دنیای Until Dawn جریان دارد، در ابتدا قرار بود که پاییز سال ۲۰۱۷ عرضه شود اما تاریخ آن به تعویق افتاد تا اینکه هفته گذشته عرضه شد.

بازی The Inpatient یک بازی ترسناک روان‌شناسانه است که سونی وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. داستان بازی نیز ۶۰ سال پیش از وقایع Until Dawn جریان دارد.

تانی کال

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *