جشنواره فیلم ونیز برنامه‌هایش را برای سال 2020 اعلام کرد

فستیوال فیلم ونیز ۲۰۲۰ طبق برنامه از ۲ تا ۱۲ سپتامبر آینده برگزار خواهد شد و نزدیک به ۵۰ فیلم به نمایش درخواهند آمد. «آلبرتو باربرا» دبیر هنری جشنواره اعلام کرده است که در این دوره نزدیک به ۲۰ فیلم بلند در بخش اصلی رقابت می‌کنند و ۳۰ فیلم باقی مانده در بخش «افق‌ها» که عناوینی خاص‌تر را شامل می‌شود افتتاح خواهند شد. «کیت بلانشت» نیز امسال ریاست هیأت داوران را برعهده می‌گیرد.

برای رعایت فاصله‌گیری اجتماعی در جشنواره‌ی امسال، برابرا می‌گوید دو فضای روباز برای اکران فیلم‌ها طراحی شده، یکی در منطقه‌ی جاردینی دلا بیه‌ناله و دیگری در منطقه‌ی لیدو. اغلب فیلم‌ها در منطقه‌ی لیدو اکران خواهند شد و سینماروهای غیرسینماگر می‌توانند از دیدن عناوین لذت ببرند. امسال بخش جانبی «اسکونفینی» حذف شده تا فرصت بیشتری برای اکران‌ فیلم‌ها فراهم شود.

باربرا می‌گوید: «بسیار خوشحالم که «بیه‌ناله سینما» می‌تواند با حداقل کاهش فیلم و بخش‌های دیگر برگزار شود. بی‌آنکه بخواهیم قربانیان بی‌شمار چند ماه گذشته که باید به آن‌ها ادای احترام کرد را از یاد ببریم، اولین فستیوال بین‌المللی پس از وقفه‌ی اجتناب‌ناپذیر پاندمی، تبدیل به جشنی برای بازگشایی می‌شود که همه‌ی ما انتظارش را می‌کشیدیم، و پیام امیدی به تمام جهان سینما که به‌شدت از این بحران لطمه دیده است.»

باربرا اضافه می‌کند که در جشنواره‌ی بهترین فیلم‌هایی که صنعت فیلمسازی در چند ماه اخیر به لطف سخت‌کوشی تهیه‌کنندگان و کارگردانان به تولید رسانده اکران خواهند شد. او می‌گوید: «شمار قابل‌توجهی از مؤلفین و بازیگران به همراه فیلم‌ها به لیدو می‌آیند، هرچند ارتباطات اینترنتی برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی را برای کسانی که به علت محدودیت‌های مسافرت امکان حضور ندارند میسر می‌سازد.»

سال گذشته فیلم «جوکر» برنده‌ی «شیر طلایی» ونیز شد. فهرست کامل فیلم‌های پذیرفته‌شده‌ی ونیز ۲۰۲۰ در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *