جلوگیری از سکته قلبی با اپلیکیشن

محققان فنلاندی جلوگیری از سکته قلبی را با ساخت یک اپلیکیشن امکان پذیر کردند. این اپلیکیشن قادر است کژ آهنگی قلبی را رصد کند و از سکته جلوگیری کند.

وجود راهکاری برای جلوگیری از سکته قلبی ، لخته خونی یا نارسایی قلبی بسیار مهم است که خوشبختانه محققان توانستند برنامه ای برای جلوگیری از حملات قلبی تولید کنند.

معمول ترین نوع آریتمی قلب(کژآهنگی قلب)، فیبریلاسیون دهلیزی یا نوعی ضربان ناهماهنگ قلب است که به سکته، لخته خونی یا نارسایی قلبی منجر می شود. باید گفت که ردیابی این اختلال بدون استفاده از الکتروکاردیوگرام کارمشکلی است اما به نظر می رسد که این اپلیکیشن تولید شده جدید بتواند برای جلوگیری از سکته قلبی مفید باشد.


محققان دانشگاه تورکو فنلاند در ۲۰۱۱ به این امر پی بردند که استفاده از سرعت سنج های کوچک برای ردیابی حرکات نامحسوس سینه که با فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط است می تواند مفید باشد. براین اساس محققان تصمیم گرفتند از سرعت سنج های استاندارد موبایل برای این امر استفاده کنند.

جلوگیری از سکته قلبی با یک اپلیکیشن موبایل

گروهی از محققان به رهبری ترو کیوویسیتو اپلیکیشنی ساخته اند برای پیشگیری از سکته قلبی. در این روش کافی است کاربر موبایل را روی سینه خود قرار دهد تا این اپلیکیشن حرکات ریز مربوط به ضربان قلب را ردیابی و تحلیل کند. این اپلیکیشن برای پیشگیری از حملات قلبی روی ۳۰۰ شرکت کننده بیمارستانی آزمایش شد که ۱۵۰ نفر از آنان به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا بودند. اپلیکیشن توانست با دقت ۹۶ درصد این شرایط را رصد کند. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن توانست سایر مشکلات قلبی دیگر بیماران را نیز ردیابی کند. این اپلیکیشن اکنون تحت توسعه است.

تانی کال

تکراتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *