«جورج آر.آر. مارتین»: فرهنگ هواداری اینترنتی به «جنون» تغییر شکل پیدا کرده

«جورج آر.آر. مارتین» خالق «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) می‌گوید اینترنت نحوه‌ی اظهار نظر هواداران را دگرگون کرده و آنچه آن‌ها بیان می‌کنند گاهی می‌تواند «زهرآگین» باشد.

نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های فانتزی «نغمه‌ی یخ و آتش» جمعه شب در پادکست ۹۰ دقیقه‌ای «لئونارد مالتین» منتقد سینما در مورد فرهنگ هواداری اینترنتی صحبت کرد.

مارتین و مالتین هر دو نوشتن را پیش از عصر اینترنت از مجلات هواداری (فن‌زین‌ها) آغاز کرده‌اند. آن‌ها در این باره بحث می‌کنند که اینترنت چگونه سبب شده صدای هواداران بیشتر به گوش برسد، اما مارتین معتقد است که اغلب گفتگوها به «جنون» تغییر شکل می‌دهد.

مارتین می‌گوید: «فضای اینترنت برخلاف فرهنگ هواداری در مجلات قدیمی – علاقه‌مندان به کتاب‌های کامیک و دوستداران علمی تخیلی در دوران گذشته – به گونه‌ای مسموم شده است.» او در ادامه توضیح می‌دهد:‌ «[در آن ایام] مخالفت وجود داشت. مشاجره وجود داشت، اما هرگز مثل جنونی که در اینترنت مشاهده می‌کنید نبود.»

مارتین، «دیوید بنیاف» و «دن وایس» شورانرهای «بازی تاج‌وتخت» گوشه‌هایی از اختلاف‌نظرهای مدرن را با فصل هشتم و پایانی سریال تجربه کردند. هواداران پرشور «بازی تاج‌وتخت» به نویسندگی سریال و پایان‌بندی مجموعه معترض شدند و بیش از یک میلیون هوادار نیز در کمپین جمع‌آوری امضاء برای بازسازی فصل پایانی شرکت کردند. این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد اما چند اسپین‌آف برای سریال در حال توسعه است.

مارتین در مصاحبه‌ی خود می‌گوید تردید دارد که سریال‌های جدید به اندازه‌ی «بازی تاج‌وتخت» به محبوبیت برسند: «هیچکس انتظار چنین موفقیتی را با «بازی تاج‌وتخت» نداشت، چیزی که انتظار ندارم دوباره تکرار شود.» او در پایان محبوبیت سریال «بازی تاج‌وتخت» را «کمی سورئال» توصیف می‌کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *