«جورج آر.آر. مارتین»: Game of Thrones برای وفادار ماندن به کتاب به 13 فصل نیاز داشت

سریال پربیننده‌ی «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) چند ماه قبل با فصل هشتم به پایان رسید و جوایز امی متعددی را به تصاحب کرد، اما «جورج آر.آر. مارتین» بر این باور است که سریال در صورتی که می‌خواست کاملاً به کتاب‌ها وفادار بماند باید پنج فصل دیگر ادامه پیدا می‌کرد و به فصل سیزدهم می‌رسید. او در مصاحبه با «فست کمپانی» می‌گوید اقتباس از رمانی غنی همچون «نغمه‌ی یخ و آتش» برای یک مدیوم تصویری می‌تواند فاجعه‌بار شود.

مارتین می‌گوید: «نیروهایی از بیرون مانند استودیو یا شبکه‌ی پخش‌کننده وارد می‌شوند و چیزهایی درخواست می‌کنند که هیچ ربطی به قصه ندارد، اما [می‌گویند:] «حالا که فلان شخصیت برجسته‌تر و محبوب‌تر است بیایید او را در امور بسیار بیشتری دخالت دهیم.» مارتین اضافه می‌کند: «سریال چندان به کتاب‌ها وفادار نماند. در غیر این صورت باید تا پنج فصل دیگر ادامه پیدا می‌کرد.»

با بسته شدن پرونده‌ی سریال در ماه می گذشته، مارتین با انتشار متنی در وبلاگ خود به هواداران اطمینان داده بود که پایان کتاب‌ها با سریال متفاوت خواهد بود. او نوشته بود: «می‌شنوم که می‌پرسند آیا پایان کتاب‌ها متفاوت است؟ آیا با سریال یکسان است؟ هم بله. هم نه. هم بله. هم نه. هرگز فراموش نکنید که من در مدیوم هنری بسیار متفاوتی نسبت به دن و دیوید [نویسندگان سریال ] کار می‌کنم. آن‌ها متعهد شده بودند که فصل پایانی را با شش ساعت به پایان برسانند. در حالی که من انتظار دارم دو کتاب باقی‌مانده‌ام نزدیک به ۳۰۰۰ صفحه شود و درصورتی که بخش‌ها و صحنه‌های دیگری لازم باشد به آن اضافه خواهم کرد.»

مارتین هنوز در مجموعه‌ی «نغمه‌ی یخ و آتش» دو رمان «بادهای زمستانی» و «رؤیای بهار» را به نگارش درنیاروده و بارها از پیشی گرفتن داستان سریال از کتاب‌هایش اظهار ناخشنودی کرده. تاریخ انتشار «بادهای زمستانی» همچنان نامشخص است. در حال حاضر یک سریال پیش‌درآمد با بازی «نایومی واتس» برای «بازی تاج‌وتخت» فیلمبرداری شده و هنوز سفارش ساخت یک فصل کامل را دریافت نکرده، و اپیزود آزمایشی پیش‌درآمد دیگری مورد خاندان تارگرین هم به زودی جلوی دوربین می‌رود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *