جورج مارتین: از تمام شدن سریال Game of Thrones راضی نیستم

نویسنده سری کتاب‌های سریال پرطرفدار «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) به تازگی اعلام کرده که از نحوه پایان سریال ناراحت است. آخرین فصل سریال «بازی تاج‌وتخت» در حال حاضر در تلویزیون در حال پخش است و شاید اولین بار باشد که منتقدان و تماشاگران این سریال درباره داستان آن با هم هم‌عقیده نیستند. قسمت سوم از فصل ۸، کمترین امتیاز را در تاریخ سریال به دست آورد و بسیاری معتقد بودند که سریال از اوج خود بسیار فاصله گرفته و داستان آن دیگر با شجاعت پیش نمی‌رود. بسیاری معتقدند این اشکال به دلیل دور شدن سریال از منبع اصلی یعنی کتاب ناتمام است و این در حالی است که «مارتین» نیز در این فصل همکاری کمتری با سازندگان دارد. او در مصاحبه اخیر خود با مجله رولینگ استون درباره داستان و برخی شخصیت‌ها که از کتاب فاصله گرفتند گفت:

مسلماً من به این فاصله واکنش نشان دادم. آیا ترجیح می‌دادم که سریال را دقیقاً بر اساس کتاب بسازند؟ بدون شک. در حقیقت این فاصله می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد. برخی از این تفاوت‌ها به دلیل تفاوت خلاقیتی است که از نظر هر کس متفاوت است و در نتیجه می‌تواند به دعوا ختم شود.

 

مارتین پیش‌تر اعلام کرده بود که دوست دارد سریال «بازی تاج‌وتخت» به چند سریال تقسیم می‌شد تا پیچیدگی‌های داستانی او بهتر و دقیق‌تر دنبال می‌شد. این در حالی است که شبکه اچ‌بی‌او در عوض برخی از شخصیت‌ها را به طور کلی حذف کرد یا داستان را تغییر داد. او درباره بزرگ‌ترین دغدغه خود نیز صحبت کرد.

 

یکی از مشکلات اساسی دیگر درخواست شبکه یا استودیو برای اضافه کردن قسمت‌هایی است که اصلاً ربطی به داستان ندارند اما استودیو معتقد است چون طرفداران علاقه زیادی به شخصیت فرعی نشان داده‌اند باید او را بیشتر درگیر کنند. داستان سریال در صورتی که می‌خواست مانند فصل اول به کتاب وفادار باشد باید حداقل پنج فصل دیگر ادامه می‌یافت. می‌دانید… داستان کمی پیچیده است. من کمی ناراحتم. امیدوار بودم که تعداد فصل‌های بیشتری به سریال اختصاص پیدا می‌کرد.

 

«مارتین» اعتراف می‌کند که تفاوت‌ها به علت تمام نشدن کتاب‌ها است:

ما در گذشته درباره پایان سریال صحبت کرده بودیم اما متأسفانه سازندگان در پایان سریال به خصوص در سرنوشت برخی از شخصیت‌های فرعی تغییراتی ایجاد کردند. برخی از این تفاوت‌ها البته به خاطر این است که من در نوشتن دو کتاب آخر بسیار آهسته عمل می‌کنم. من در حقیقت باید نوشتن این دو کتاب را چهار سال پیش تمام می‌کردم و شاید در آن صورت هم اکنون شاهد پایان متفاوتی می‌بودیم.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *