جوردن پیل دو فیلم جدید را برای Universal می نویسد و کارگردانی می کند

برای جوردن پیل هزینه معروف شدن نگارش و کارگردانی تنها یک فیلم بوده است؛ فیلمی در ژانر ترس به نام Get Out (برو بیرون) که پیل بخاطر نوشتن فیلمنامه آن مورد تحسین قرار گرفت، خود فیلم تبدیل به یکی از عناوین موفق و سودآور سال ۲۰۱۷ شد. این فیلم نقدهای خیلی خوبی را دریافت کرد، در اسکار برنده جایزه شد، مورد تحسین مردم قرار گرفت و از پیل یک کارگردان بزرگ و مشهور ساخت. البته جوردن پیل قبل از Get Out هم یک بازیگر مشهور بود، ولی ساختن این فیلم شهرت او را چندین برابر کرد و مسیر کاری اش را بطور کل تغییر داد.

بعد از موفقیت های Get Out بعنوان یک فیلم مستقل و غیراقتباسی، پیل بیکار ننشست و خیلی زود کار بر روی یک پروژه جدید را شروع کرد، در نتیجه اوایل ۲۰۱۹ فیلم ترسناک Us (ما) را روی پرده برد، فیلمی که به فروش مناسبی دست یافت، و از نظر هنری و تجاری موفق بود. این دو فیلم توسط Universal ساخته شدند، رئسای این کمپانی با توجه به همکاری موفق و سودآورشان با پیل طی دو سال گذشته، تصمیم گرفته اند که با بستن یک قرارداد بزرگ تا چند سال به این همکاری ادامه دهند. طبق قراردادی که پیل آن را امضا کرده، باید حداقل دو فیلم جدید زیر پرچم کمپانی Universal بسازد.

کمپانی Universal بتازگی بطور رسمی فاش کرده که یک قرارداد با جوردن پیل و کمپانی تولید فیلمش Monkeypaw Productions بسته، یک قرارداد اختصاصی پنج ساله. طبق مفاد این قرارداد، Universal وظیفه توسعه دو فیلم بعدی پیل را خواهد داشت، فیلم هایی که او نویسنده، کارگردان و تهیه کننده آنها خواهد بود. با این حساب، هر فیلمی که توسط Monkeypaw تولید شود زیر پرچم کمپانی Universal روی پرده خواهد، از جمله ریبوت سینمایی Candyman که پیل نویسنده آن است و نیا داکوستا کارگردانش.

باید اشاره کنیم که این قرارداد تنها به بخش سینمایی کمپانی Monkeypaw productions مربوط می شود، بخش تلویزیون نیز یک قرارداد اختصاصی با Amazon Studios بسته و همین حالا پروژه Lovecraft Country محصول شبکه HBO را هم در دست توسعه دارد؛ و البته ریبوت The Twilight Zone محصول CBS All Access که خیلی مورد توجه قرار گرفته است. با این حساب، پیل و کمپانی تولید فیلمش Monkeypaw productions قرار است دوران شلوغی را پشت سر بگذارنـد، و ما نیز قرار است موفق به تماشای تعدادی فیلم و سریال جدید شویم (به لطف ذهن خلاق پیل).

پیل با فیلم Get Out خودش به همه ثابت کرد که یک فیلمساز خوش ذوق و بااستعداد است، پس اینکه کمپانی بزرگی مثل یونیورسال در تلاش است تا او را کنار خودش نگه دارد، اتفاق عجیب و غیرمنتظره ای نیست. پیل در Us هم توانایی های خودش را ثابت کرد، موفقیت های این دو فیلم باعث شده تا طرفداران مشتاق تماشای کارهای بیشتری از وی شوند…

تانی کال

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *