جیسون استاتهام: «نسخه‌ی اکران شده‌ی فیلم The Meg با فیلمنامه تفاوت‌های بنیادی دارد»

«جیسون استاتهام» در فیلم جدید خود «مِگ» (The Meg) به کارگردانی «جان تورتلتاب» با کوسه‌های ماقبل‌تاریخی مواجه می‌شود، اما به گفته استاتهام نسخه‌ی اکران شده‌ی فیلم توسط برادران وارنر با تصور او پس از خواندن فیلمنامه‌ تفاوت‌های اساسی دارد. وی در مصاحبه با «کولایدر» از نسخه‌ی نهایی این تریلر که دارای صحنه‌های خشن و خونین کمتری است ابراز نارضایتی کرده است.

استاتهام با اشاره به تغییرات زیاد نسخه‌ی اکران شده فیلم «مگ» نسبت به ایده‌ی فیلم که توسط او مطرح شده می‌گوید، «فیلمنامه کاملاً متفاوت است. در مقاطعی با خود می‌گویی چطور کار فیلم به اینجا کشید؟ چگونه این اتفاق افتاد؟ فیلم تفاوت‌های بنیادی دارد. به گمانم تصور و درک شما از چیزی که قرار است به نمایش درآید کار دستتان می‌دهد.»

استاتهام می‌گوید کارگردان «مگ» فیلم را «فیلمی لذت‌بخش برای پایان تابستان» در نظر آورده که پر از شوخی و طنز است،‌ در حالی که این بازیگر خواهان فیلمی «با صحنه‌های بزرگسالانه‌ی خون‌بار» بوده با ایده‌ای اوریجینال. استاتهام در واکنش به این ادعا که فیلم به هر حال شما را سرگرم می‌کند می‌گوید، «بله ولی با خودتان خواهید گفت «در این فیلم کوسه هست، پس خونش کجاست؟»»

کارگردان فیلم هم در مصاحبه با «بلادی دیسگاستینگ» اظهار داشته که قصدش تولید یک فیلم بزرگ تابستانی بوده و تصمیمات در خصوص لحن فیلم و خشونت آن توسط استودیو اتخاذ شده و آن‌ها تمایل داشته‌اند که فیلم را با درجه‌ی سنی PG-13 اکران کنند. کارگردان می‌گوید «مرگ‌های خونین، چندش‌آور و وحشتناکی» را فیلمبرداری کرده اما مجبور شده همگی آن‌ها را کات کند. تورتلتاب اعتراف می‌کند که در مورد فیلم احساسات مخلتفی داشته اما نهایتاً حذف صحنه‌های خشنونت‌آمیز را به دل نگرفته است.

وی می‌گوید، «ما [صحنه‌های خشونت‌آمیز] زیادی را با جلوه‌های ویژه فیلمبرداری کردیم اما دریافتیم که امکان ندارد اینگونه فیلم را با درجه‌ی سنی PG-13 روی پرده ببریم. فیلم آنقدر سرگرم کننده هست که نمی‌توان آن را از افراد مثلاً ۱۴ ساله به سبب وجود این صحنه‌ها دریغ کرد و آنان را به سالن راه نداد. در مورد کات کردن صحنه‌ها بسیار مردد بودم و اگر به داستان آسیب می‌زد این کار را نمی‌کردم اما آسیبی نرساند.»

فیلم «مگ» از امروز ۱۰ آگوست در آمریکا اکران می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *