به لطف تلاش‌های دو شرکت اوبر و ایرباس میل و علاقه به خودروهای پرنده بیشتر شد و در حالی که شرکت‌های خودروسازی در این عرصه غایب بوده‌اند، حالا شرایط تغییر کرده و گروه جیلی سهام یکی از شرکت‌های سازنده ماشین‌های پرنده به نام ترافیجیا را خریداری کرده است.

ترافیجیا در حال حاضر روی دو خودروی پرنده با نام‌های ترانزیشن و TF-X کار می‌کند و بنابر توضیح وب‌گاه رسمی این شرکت؛ هدف آن‌ها ایجاد خودروهای پرنده کارآمد برای اشخاص حقیقی است تا بتوانند آزادانه در آسمان سفر کنند. واژه لاتین ترافیجیا Terrafugia  به معنی “رهایی از زمین” است.

خودروی پرنده

اطلاعات کمی از شرايط خرید این شرکت توسط جیلی در دسترس است ولی از نظر اداری، ترافیجیا به پاس ساعت‌های بی‌شماری که صرف مدل‌های اولیه خودروی پرنده ترانزیشن کرده است، از بزرگان و سران صنعت باقی خواهد ماند.

ترانزیشن نام اولین خودروی پرنده کارآمد دنیارا یدک می‌کشد و طراحی آن سبب می‌شود مانند یک هواپیمای سبک در آسمان و مانند یک خودروی عادی روی زمین سفر کند. این خودرو که دو صندلی دارد از سوخت بنزین بدون سرب استفاده می‌کند و می‌تواند در گاراژ‌های استاندارد که ظرفیت یک خودرو را دارند پارک شود؛ به این منظور بال‌های خودرو به صورت خودکار در کمتر از یک دقیقه بسته (یا باز) می‌شوند.

خودروی پرنده

این شرکت روی مدل پیشرفته‌تری هم به نام TF-X کار می‌کند که چهار سرنشینه است و می‌تواند به صورت خودران پرواز کند. این خودروی پرنده توانایی صعود و فرود عمودی هم دارد.

برنامه جیلی برای خرید این شرکت فعلا محفوظ است ولی این سرمایه‌گذاری می‌تواند تغییر بزرگی در فناوری خودروهای پرنده ایجاد کند.

zoomit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *