شرکت خودروسازی جیلی چین، به‌زودی ۵۱ درصد از سهام لوتوس را خریداری خواهد کرد تا در رأس هیئت‌مدیره‌ی آن قرار بگیرد.این رویداد در حالی به وقوع می‌پیوندد که لوتوس، دارای ۴۹.۹۹ درصد از سهام خودروسازی پروتون مالزی نیز محسوب می‌شود و با این اوصاف، جیلی در برند پروتون  هم سهیم خواهد شد تا روند سرمایه‌گذاری و تولید خودروهای جدید لوتوس و پروتون تسریع شود.

هر دو شرکت لوتوس و پروتون، امروزه با مدل‌هایی محدود حضور کم‌رنگی در بازار جهانی و محلی دارند. آخرین پلت‌فرم لوتوس، مربوط به مدل اگزیج است که از سال ۲۰۰۰ تاکنون، تغییری در بدنه نداشته و بر پایه‌ی مدل الیزه که در سال ۱۹۹۶ عرضه شد، شکل گرفته است. پروتون هم در سال‌های انتهای دهه‌ ۹۰ میلادی، بخش اصلی بازار مالزی را در اختیار داشت و حتی صادرات محدود خود به کشورهای مختلف را آغاز کرده بود؛ اما امروزه با مشکلات اقتصادی زیادی دست به گریبان است.

 

خودروسازی جیلی در سال ۱۹۷۰ بنیان نهاده شد و امروزه، بیش از ۳.۵ میلیارد دلار ارزش اقتصادی دارد. از نظر کیفیت و فناوری ساخت و طراحی خودرو، جیلی چین از برندهای برتر این کشور محسوب می‌شود و حتی مالکیت شرکت تولید‌کننده‌ی تاکسی‌های مشهور لندن را در اختیار دارد. در حدود ۷ سال از خرید سهام اصلیولوو سوئد توسط جیلی می‌گذرد و حالا، نقش پررنگ سرمایه‌گذاری این برند چینی در یک خودروساز موفق اروپایی، به‌وضوح دیده می‌شود. کارشناسان معتقدند که با مدیریت جیلی، لوتوس به روزهای اوج بازخواهد گشت و علاوه بر ساخت مدل‌های اسپرت دودر، تا سال ۲۰۱۹ اولین شاسی‌بلند خود را رونمایی خواهد کرد.

arvandplak

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *