خانه سینما و تلویزیون اخبار «جیمز کامرون»: «واندر وومن» گامی رو به عقب است

«جیمز کامرون»: «واندر وومن» گامی رو به عقب است

0

«جیمز کامرون» که این روزها سرگرم ساخت دنباله‌های پرتعداد «اوتار» است، گهگاهی به سالن سینما هم سرکی می‌کشد. تابستان امسال او مشخصاً «واندر وومن» را به تماشا نشسته، اما برخلاف اکثر کسانی که فیلم را دیده‌اند، از آن خرده گرفته و آن را با یکی از آثار خودش مقایسه کرده است.

کارگردان فیلم «ترمیناتور» در مصاحبه با گاردین فاش کرده که از طرفداران فیلم «واندر وومن» نیست: «خودستایی‌ها و تعریف و تمجیدات هالیوود از واندر وومن همگی به بیراهه رفته است. از این زن نمادین استفاده ابزاری شده، یعنی همان رسم مردان هالیوودی که از قدیم‌الایام انجام می‌دادند! نمی‌گویم از فیلم خوشم نیامده، بلکه به نظرم فیلم گامی رو به عقب است. سارا کانر [در فیلم ترمیناتور] نماد زیبایی نبود. او قوی بود ولی آشفته و مادری نالایق. با این وجود، به علت شجاعت و دلیری نابی که از خود نشان داد، از سوی مخاطب محترم شمرده شد. این مسئله را به وضوح می‌توان مشاهده کرد، چرا که نیمی از مخاطبین فیلم مؤنث‌اند.»

فیلم «واندر وومن» به کارگردانی «پتی جنکینز» که به تازگی از مرز 800 میلیون دلار عبور کرده، حتی ممکن است برای دریافت اسکار هم وارد رقابت شود، تا شاید به اولین فیلم اقتباسی از کامیک‌بوک‌ها تبدیل شود که در بخش بهترین فیلم سال نامزد اسکار می‌شود. قسمت دوم این فیلم با همکاری مجدد جنکینز و گدوت برای اکران در 19 دسامبر 2019 برنامه ریزی شده است.

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *