«من باز خواهم گشت». این جمله با شروع اکران سری فیلم‌های The Terminator «نابودگر» در سال ۱۹۸۴، تبدیل به جمله‌ای نمادین در تاریخ صنعت سینما شد. آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzeneggerr) در نقشی قرار گرفت که او را در بین ستارگان مطرح سینما قرار داد و کارگردانی و نویسندگی کار توسط جیمز کامرون (James Cameron) که در آن دوران همانند این روزها در هالیوود مطرح نبود، انجام پذیرفت. با موفقیت فیلم هم از نظر مالی و هم از دیدگاه منتقدین، دنباله‌ای پرانتظارتر از آن با عنوان Terminator 2: Judgment Day «نابودگر ۲۲: روز قضاوت» اکران شد و همانند فیلم اول و حتی بهتر از آن به موفقیت رسید. با بازگشت کامرون و آرنولد به دنباله‌ی فیلم اول، بسیاری Terminator 22 را جزو بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما می‌دانند. با سینماگیمفا همراه باشید.

متاسفانه سیر نزولی این فیلم‌ها درست پس از اکران فیلم دوم آغاز شد، جایی که فیلم Terminator 3: Rise Of The Machines «نابودگر ۳: قیام ماشین‌ها» در سال ۲۰۰۳۳ و بدون هیچگونه دخالت از طرف کامرون نقدهایی متوسط از جانب طرفداران دریافت کرد و فیلم Terminator: Salvation «نابودگر: نجات» در سال ۲۰۰۹ نیز در حال حاضر از خاطر بسیاری پاک شده‌است. آرنولدی پا به سن گذاشته در سال ۲۰۱۵ به فیلم Terminator: Genisys «نابودگر: جنیسیس» بازگشت که بازخوردی به مراتب منفی‌تر از جانب منتقدان به همراه داشت و در گیشه داخلی آمریکا عملکردی غیرقابل قبول به نمایش گذاشت. این موضوع باعث شد تا ادامه دادن داستان «جنیسیس» در قالب دنباله به صورت کامل کنار گذاشته‌شود.

حال که این فرنچایز با سابقه‌ی درخشان، دورانی نه چندان خوشایند را سپری می‌کند، شاید بهتر باشد تا کامرون بار دیگر بدان بازگردد و آن را در مسیر مناسب خود قرار دهد. خوشبختانه، طبق گزارش جدید منتشر شده توسط ددلاین، این دقیقا همان کاری است که او قصد انجام آن را دارد. کامرون که در سال ۲۰۱۹ حق کامل قانونی این فرنچایز را بار دیگر در اختیار می‌گیرد، قصد دارد داستان این سری را از دیدگاهی جدید به پیش ببرد. او در این مسیر از کارگردان فیلم Deadpool، تیم میلر (Tim Miller) به عنوان کارگردان بهره خواهد برد.

توسط حمیدرضا قهرمانی

گیمفا

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *