«جیمز گان»: برنامه‌ای برای قسمت چهارم Guardians of the Galaxy ندارم؛ هارلی کوئین را به جوکر ترجیح می‌دهم

هواداران «محافظین کهکشان» نباید به بازگشت «جیمز گان» برای قسمت چهارم فیلم امیدوار باشند. این کارگردان که شنبه شب در صفحه‌ی اینستاگرام خود به پرسش‌های هواداران پاسخ می‌داد گفت وقتی کارش با «محافظین کهکشان ۳» به پایان برسد برنامه‌ای برای تولید قسمت چهارم ندارد.

گان در واکنش به پرسش یکی از هواداران که گفته بود او زمانی به تولید قسمت دوم چندگانه ابراز بی‌علاقگی کرده اما در حال حاضر مشغول توسعه‌ی قسمت سوم است می‌گوید: «من هیچ‌گاه نگفته‌ام که قسمت دوم را نخواهم ساخت. از ابتدا قصد داشتم اگر فیلم اول موفق بود یک سه‌گانه بسازم. برنامه‌ای برای قسمت چهارم ندارم.»

در مقطعی انتظار می‌رفت که قسمت سوم «محافظین» در ماه می سال ۲۰۲۰ اکران شود اما با اخراج گان از دیزنی پس از کشف توئیت‌های جنجالی‌اش برنامه‌های استودیو تغییر کرد. او برای کارگردانی قسمت سوم بازمی‌گردد با این حال تاریخ اکران آن هنوز مشخص نیست. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که این فیلم اکتبر سال ۲۰۲۲ اکران شود.

«کارن گیلان» ستاره‌ی چندگانه دسامبر گذشته گفت که فیلمنامه را خوانده و فکر می‌کند که بهترین قسمت سه‌گانه در پیش باشد. گیلان می‌گوید: «دقیقاً نمی‌دانم. فکر می‌کنم تا یکی دو سال آینده اکران شود اما فیلمنامه‌ی قسمت سوم را خوانده‌ام و به نظرم بهترین قسمت سه‌گانه است. همگی ما هیجان‌زده‌ایم که «جیمز گان» به عنوان رهبری جسور بازمی‌گردد. بنابراین همه‌ی ما منتظریم که کار را در کنار هم آغاز کنیم.»

گان در مورد ریبوت «جوخه‌ی انتحار» هم با بازی «مارگو رابی» در نقش «هارلی کوئین» اظهار نظر می‌کند. او پس از کارگردانی قسمت اول و دوم «محافظین کهکشان» به دی‌سی و برادران وارنر رفته تا این فیلم را بسازد. گان در پاسخ به این پرسش که از میان «جوکر» و «هارلی» کدام‌یک را انتخاب می‌کند می‌گوید: «عاشق شخصیت «جوکر» هستم اما «هارلی» یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های من است. در واقع، شاید او محبوب‌ترین شخصیت من در کتاب‌های کامیک باشد و خصوصیات او پیش از آنکه من نقشی برای او در سینما بنویسم دقیقاً تعریف شده بود. او همراهی فوق‌العاده است وقتی در حال نوشتن دیالوگ و اکشن دیوانه‌وار برای او باشید! نگفتم عاشق این شخصیتم؟»

«پیتر سفران» پیش‌تر تأکید کرده بود که روایت گان برای «جوخه‌ی انتحار» یک دنباله‌ی مستقیم نیست و یک ریبوت کامل است. شخصیت «هارلی کوئین» با فیلم «پرندگان شکاری» (Birds of Prey) به تازگی به شبکه‌ی نمایش خانگی آمده و پلتفرم دی‌سی یونیورس نیز سریالی انیمیشن تحت عنوان «هارلی کوئین» به تولید می‌رساند که فصل دوم آن در حال پخش است. در این سریال هارلی و دوستانش سعی می‌کنند کنترل شهر گاتهام را به دست بگیرند. فصل اول این انیمیشن پیش از موعد بر روی دیسک‌های دی‌وی‌دی عرضه شده، در حالی که دیسک‌های بلو-ری و دی‌وی‌دی «پرندگان شکاری» ۱۲ می منتشر می‌شوند.

گان در جواب این سؤال که «آیا در محافظین کهکشان ۳ کسی می‌میرد؟» تنها می‌گوید: «بله.» هرچند این پاسخ ممکن است به مرگ هر شخصیتی در فیلم از بیگانگان فضایی گرفته تا شخصیت‌های اصلی گروه مرتبط باشد اما با توجه به مرگ «یاندو» در قسمت دوم چندگانه این احتمال وجود دارد که منظور گان مرگ یکی از شخصیت‌های کلیدی قصه بوده باشد.

گان شنبه شب در پاسخ به این پرسش که آیا برای درک فیلم «جوخه‌ی انتحار» او باید قسمت قبلی به کارگردانی «دیوید آیر» را دید یا نه می‌گوید: «نه، لازم نیست.» فیلم گان شامل شخصیت‌ها و بازیگران فیلم آیر می‌شود اما همان‌گونه که تهیه‌کننده تأکید می‌کند این فیلم یک دنباله نیست. گان پیش‌تر گفته بود که لحن فیلم او با تمامی عناوین قبلی دی‌سی متفاوت خواهد بود. انتظار می‌رفت اولین تصاویر از این فیلم در نمایشگاه کامیک-کان سن‌دیه‌گو رونمایی شود اما هفته‌ی گذشته این رویداد به دنبال شیوع ویروس کرونا لغو شد.

گان در واکنش به لغو کامیک-کان ۲۰۲۰ در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «کار درستی صورت گرفت اما لغو این رویداد همچنان غم‌انگیز است. ما نویسندگان و استودیوها و ناشرین برای دسترسی به شما هواداران راه‌های دیگری پیدا می‌کنیم.»

ریبوت «جوخه‌ی انتحار» با بازی رابی، «وایولا دیویس»، «جوئل کینمان»، «جی کورتنی»، «پیتر کاپالدی»، «ادریس البا»، «مایکل روکر»، «نیتان فیلیون»، «شان گان»، «دیوید دستمالچیان»، «استورم رید»، «پیت دیویدسون»، «جان سینا» و «تایکا وایتیتی»، در تاریخ ۶ آگست سال ۲۰۲۱ (جمعه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۰) اکران می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *