صنعت بازی‌‌های ویدئویی ایستا و ثابت نیست و دائما در حال تغییر است. و اکنون نیز به نظر می‌رسد که ما در حال دیدن تغییرت عمده‌ای در سخت‌افزار‌ها هستیم؛ از از عوض شدن معنی نسل در کنسول‌ها گرفته تا حضور بیشتر سرویس‌های مبتنی بر استریم! به تازگی مدیر شعبه اروپایِ بخش سرگرمی‌های Sony یعنی آقای “جیم رایان” (Jim Ryan) از جایگاه Sony در این جریانات گفته است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameTransfers وی در مصاحبه‌ای با مجله EDGE درباره رویکرد فعلی صنعت بازی و به ویژه تغییراتی که احتمال دارد پس از تصمیم Microsoft مبنی بر عرضه آپگرید‌های سخت‌افزاری به جای پیروی از روند سنتی عرضه کنسول‌ها به صورت نسلی رخ دهد، صحبت کرده و از احتمالات مدل جدیدی از بهبود‌ها همانند آن چه در PS4 Pro دیده‌ایم، گفته است.

“پدیده عرضه آپگرید‌ها و بهبود‌های منظم و پشت‌سرهم در بازار تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند موضوعی عادی و طبیعی است! و هم‌چنین باید بگویم که بدون شک چرخه 13 ساله کنسول PlayStation 2 دیگر تکرار نخواهد شد. یک پلتفرم یک اکوسیستم بسیار ظریف است، و اگر آن پلتفرم قصد موفق شدن داشته باشد، باید به آن‌‌هایی که قصد تهیه محتوا برای آن دارند، زمان و شانسی برای استقبال از آن بدهید. و خب چه این موضوع را دوست داشته باشید و چه نه، باید بدانید که این‌ها نکته‌های مهمی در کسب‌وکار و تجارت هستند.”

هم‌چنین “جیم رایان” اضافه کرد که ایده فعلی Sony رسیدن به تعادل است تا بتواند به سرعت توسعه تکنولوژی زمانی معقول بدهد و علاوه بر آن می‌خواهند برروی افزایش سرویس‌هایی که مبتنی بر کنسول‌های‌شان نباشد، تمرکز بیشتری کنند.

“ما و هم‌چنین Microsoft در میان رسیدن تعادلی خوب از خلاقیت و نوآوری و محدودیت پلتفرم‌ها گیر کرده‌ایم. سرویس‌هایی همانندPlayStation Now که تنها برروی سخت‌افزاری خاص و با شرایطی خاص عمل می‌کنند، چیزی‌هایی هستند که در آینده مشابه آن را زیاد خواهید دید. تنها 6 ما از عرضه PS4 Pro گذشته و هنوز صحبت درباره آپگرید‌های بعدی زود است. Xbox One X نیز هنوز عرضه نشده است. واقعا نمی‌دانم که آیا راه رو به جلو و پیشرفت همین است یا نه! “

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *