به نظر می‌رسد گوگل مپ به چشم سوم دیجیتال مردم جهان بدل گشته است! این سرویس اجازه می دهد علاوه بر مکان‌های معمول مانند خیابان‌ها و جنگل‌ها، از کوه‌های یخ، دریا‌ها نیز دیدن کرد و حالا حتی می توان با گوگل مپ به اعماق زمین رفت و درون آتشفشان های روشن قدم زد!

از امروز، گوگل استریت ویو اجازه می‌دهد کاربران درون بزرگترین دریاچه گدازه جوشان جهان کاوش کنند. کافی است با این سرویس به جزیره Ambrym در جزایر وانواتو رفته تا بتوانید از گدازه‌های داغ لذت ببرید. همچنین در فوریه گذشته گوگل تماشای پانورامای جنوب گریلند را نیز ممکن ساخت؛ قسمتی از زمین که پر از یخ و یخچال‌های طبیعی است.گوگل مپ - آتشفشان

وانواتو به انگلیسی Vanuatu از 80 جزیره کوچک تشکیل شده که در فاصله 1000 مایلی از استرالیا قرار دارد. جزیره Ambrym بیشتر از 7 هزار نفر جمعیت دارد که همه آنها در نزدیکی جنگل های بارانی پایین کوه زندگی می‌کنند. این جزیره دارای دو آتشفشان فعال به نام های Marum و Benbow هست که گوگل با همکاری دو نفر به نام های Geoff Mackley و Chris Horsly امکان تماشای Marum را در استریت ویو ممکن ساخته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آتشفشان Marum در حدود دو زمینه فوتبال وسعت دارد و این دو نفر با پوشیدن دوربین 360 درجه گوگل و رفتن به عمق 1300 فوتی آن، اقدام به تصویر برداری از درون این آتشفشان کرده‌اند.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *