حذف ویدیوهای گروه‌های تروریستی با هوش مصنوعی

اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای مختلف پیام‌رسان، ابزارهای اصلی فعالیت گروه‌های تروریستی هستند. این گروه‌ها برای انتشار ویدیوها و پیغام‌های خود، از پلتفرم‌های آنلاین مختلفی استفاده می‌کنند و برای مقابله با فعالیت‌های آن‌ها، گوگل، یوتیوب یا فیس‌بوک تجهیزات مختلفی ساخته‌اند. دولت انگلستان معتقد است که تدابیر این شرکت‌ها کافی نیست و خودش برای مقابله با محتواهای منتشر شده از سوی گروه‌های تروریستی، دست به کار شده است.

الگوریتم ساخته شده توسط دولت انگلستان می‌تواند در حین آپلود متوجه شود که این ویدیو چه محتوایی دارد.

روش مقابله‌ی دولت انگلستان هم بسیار پیشرفته است؛ آن‌ها یک هوش مصنوعی مختص کشف ویدیوهای گروه‌های تروریستی ساخته‌اند. هوش مصنوعی و الگوریتم ساخته شده‌ی آن‌ها ظاهرا آن‌قدر خوب است که می‌تواند ۹۹.۹ درصد تشخیص صحیح داشته باشد.

روش کار این الگوریتم بسیار بهتر از روش پلتفرم‌های دیگر برای مقابله با چنین ویدیوهایی است. در حالی که شبکه‌های اشتراک ویدیو و شبکه‌های اجتماعی پس از انتشار ویدیو، آن را حذف می‌کنند، الگوریتم ساخته شده توسط دولت انگلستان می‌تواند در حین آپلود متوجه شود که این ویدیو چه محتوایی دارد و اجازه‌ی انتشار آن را ندهد.

این کار باعث می‌شود که شاهد انتشار ویدیو روی اینترنت نباشیم. هر قدر هم که پلتفرم‌های مختلف در پاک کردن ویدیوها سریع عمل کنند، افراد بسیاری به سرعت از ویدیوی منتشر شده کپی گرفته‌اند و آن را در دیگر نقاط به اشتراک گذاشته است.

مدیر Home Office انگلستان گفته که آن‌ها ممکن است شرکت‌های تکنولوژی را مجبور به استفاده از این هوش مصنوعی کنند.

تانی کال

برگرفته از Ubergizmo

دیجی کالا مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *