حذف کتاب‌های «هری پاتر» از کتابخانه یک مدرسه کاتولیک به علت وجود «طلسم‌های واقعی»

یک مدرسه‌ی کاتولیک در ایالت تنسی مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» (Harry Potter) نوشته‌ی «جی.کی. رولینگ» را از کتابخانه‌ی خود حذف کرد. یکی از کشیشان مدرسه اعلام کرده است که کتاب حاوی طلسم‌های واقعی است و با خواندن آن‌ها خطر احضار ارواح شیطانی وجود دارد.

ایندیپندنت به نقل از روزنامه‌ی تنسیان می‌نویسد «دن ریهیل» کشیش مدرسه‌ی سینت ادوارد در نشویل با ارسال ایمیلی به والدین توضیح داده است که چرا این مجموعه کتاب هفت جلدی محبوب از کتابخانه‌ی مدرسه حذف شده است.

در این ایمیل آمده است: «این کتاب‌ها جادو را هم به عنوان عملی شیطانی و هم پسندیده معرفی می‌کند که البته حقیقت ندارد اما فریبی است زیرکانه. طلسم‌ها و سحرهای استفاده شده در کتاب واقعی‌اند و وقتی توسط یک انسان خوانده شوند خطر احضار ارواح شیطانی در مقابل خواننده به وجود می‌آید.» کشیش در ادامه توضیح می‌دهد که در این باره با جن‌گیران ایالات متحده و رم مشورت کرده و آنان توصیه کرده‌اند که کتاب‌ها از کتابخانه خارج شود.

در کتاب‌های «هری پاتر» که در خلال سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ منتشر شدند، داستان جادوگر جوانی به نام «هری پاتر» به همراه دوستانش هرمیون و ران را روایت می‌شود که در مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتس تحصیل می‌کنند. هری در آن مکان با جادوگری شیطانی به نام «لرد والدرمورت» پیکار می‌کند که در نظر دارد بر تمامی جادوگران و مردم عادی حکمرانی کند.

مجموعه فیلم‌های «هری پارتر» از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ با فروش جهانی ۷.۷ میلیارد دلاری، در سال ۲۰۱۸ سومین چندگانه‌ی پرفروش تاریخ سینما شدند و بالاتر از فیلم‌های «جیمز باند» و شش فیلم «جنگ ستارگان» قرار گرفتند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *