فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) به کارگردانی دیوید آیر که سومین فیلم از سری فیلم‌های دنیای توسعه یافته‌ی دی سی (DC Extended Universee) به حساب می‌آید، داستان گروهی از تبهکاران خطرناک است که توسط دولت، به منظور انجام مأموریت‌های دشوار گرد هم جمع می‌شوند. در ادامه با بیان تعدادی از حواشی و حقایق جالب این اثر همراه ما باشید:

  • در نسخه‌ی اولیه‌ی جوخه انتحار (Suicide Squad)، فیلم با سکانس مربوط به ماجرای جون مون (انچنترس) آغاز می‌شد اما در تدوین نهایی، سکانس تمرین مشت زنی ددشات جایگزین آن شده و صحنه‌های مربوط به جون مون نیز با حذفیات فراوان به صورت فلش‌بک نمایش داده می‌شوند.
  • بخش زیادی از تصاویر مربوط به شخصیت کیلر کراک در تدوین نهایی فیلم حذف شد که از بین آنها می‌توان به این صحنه‌ها اشاره کرد: صحنه‌هایی که نشان می‌دهد چگونه کراک به خاطر ظاهر و فیزیک بدنیش توسط جامعه طرد شد و اینکه چگونه در ادامه خود را متقاعد می‌کند که او نیز به شیوه‌ی خودش زیباست. صحنه‌ی مواجهه‌اش با بتمن. صحنه‌ای که علاقه‌ی کراک را به درست کردن مجسمه با مواد دور ریختنی نشان می‌دهد.
  • ویل اسمیت برای آشنایی بیشتر با اسلحه‌ی گلاگ 9 میلی متری و AR-15، مدتی را در کنار تکاوران ارتش آمریکا سپری کرد و در ادامه با سرعتی خیره کننده چگونگی تیراندازی، خصوصاً از فواصل دور را آموخت.
  • دیوید آیر در هنگام مطالعه‌ی داستان‌های کمیک مربوط به هارلی کویین، از همان ابتدا مارگو رابی را در قالب این نقش تصور می‌کرد، با این حال استودیو تمایل داشت که اما رابرتز این نقش را بازی کند ولی وی این پیشنهاد را به دلیل حضور در سریال ملکه‌های جیغ (Scream Queens) رد کرد. ایموجن پوتس، اما واتسون، آلیسون بری، رونی مارا، مری الیزابت وینستد، زویی دشانل، اولیویا وایلد، لیلی کالینز، ایوان ریچل وود، سارا پکستون، اولیویا تریلبی، امیلی براونینگ و آماندا سیفرید از دیگر بازیگرانی بودند که نامشان برای ایفای نقش هارلی کویین به میان آمد.
  • اگرچه بازیگران فیلم پیش از شروع تصویربرداری به تمرین صحنه‌های مختلف پرداخته بودند اما در این میان، مارگو رابی و جرد لتو از تمرین مشترک خودداری کردند. آنها احساس می‌کردند با این روش، بر دیوانگی و غیرقابل پیش بینی بودن صحنه‌های مشترک هارلی و جوکر افزوده می‌شود.
  • اکثر بازیگران و خدمه‌ی فیلم به افتخار حضور در این پروژه واژه‌ی SKWAD را روی بدن خود خالکوبی کردند.

will smith Joel Kinnaman

  • تام هاردی به خاطر بازی در فیلم از گور برخاسته (The Revenant)، پیشنهاد بازی در نقش ریک فلگ را رد کرد. او پیش از این در فیلم شوالیه‌ی تاریکی بر می خیزد (The Dark Knight Rises) نقش شخصیت بین را بازی کرده بود که خودش در کتاب‌های کمیک، یکی از اعضای سابق جوخه‌ی انتحار است.
  • جرد لتو برای جلوگیری از شباهت شخصیتش به جوکر هیث لجر، از تماشای دوباره‌ی فیلم شوالیه‌ی تاریکی (The Dark Knight) خودداری کرد و در عوض سعی داشت که بیشتر به شخصیت این تبهکار در کتاب‌های کمیک نزدیک شود. او ساعت‌ها به تماشای ویدئوهای جنایت‌های واقعی پرداخت و خلافکاران زیادی را ملاقات کرد. لتو در تمام طول تصویربرداری، هیچگاه از قالب نقش خود خارج نشد و در این مدت شخصیت منزوی خود را حفظ کرده و حتی همچون شخصیت جوکر، برای دیگر بازیگران فیلم هدیه‌های عجیب و غریب می‌فرستاد. مثل یک موش زنده برای مارگو رابی و فشنگ برای ویل اسمیت. اسکات ایستوود ادعا می‌کند که در طول تصویربرداری ، لتو چندین بار با رفتارهایش باعث وحشت او شده و اسمیت نیز می‌گوید که در تمام طول کار، هیچگاه با لتوی واقعی روبرو نشده است.
  • رایان گاسلینگ نخستین انتخاب برای بازی در نقش جوکر بود.
  • هر بار گریم سر و شانه‌های آدواله آکینویه آگباجه برای بازی در نقش کیلر کراک، ۵ ساعت به طول می‌انجامید. جرد لتو و جی هرناندز نیز برای بازی در نقش های جوکر و ال دیابلو ابروهای خود را تراشیدند که این کار باعث صرفه جویی نیم ساعته در زمان گریم هر کدام از آنها شد. گریم کارا دلوین نیز ۴ ساعت و گریم مارگو رابی ۳ ساعت طول می‌کشید.
  • وایولا دیویس برای ایجاد آمادگی بیشتر برای بازی در نقش آماندا والر، کتاب اتوبیوگرافی اعترافات یک جامعه ستیز، نوشته‌ی ام. ای تامسون را مطالعه کرد.
  • لباس‌های مختلف جوکر در طول فیلم، دقیقاً از داستان‌های کمیک مربوط به وی الگوبرداری شده است.
  • دیوید آیر پیش از نوشتن فیلمنامه‌ی کار، کارا دلوین را برای بازی در نقش جون مون (انچنترس) در نظر گرفته بود. آیر برای ایجاد آمادگی ذهنی در دلوین، از وی خواست که یک شب که ماه کامل بود به جنگل برود و در میان گل و لای به قدم زدن بپردازد. دلوین علاوه بر انجام این کار پیش از آغاز تصویربرداری، مدت زیادی را در خانه‌ی خواهرش در حالت انزوا گذراند و برای تنظیم خلق و خویش نیز فقط به آهنگ‌های نیک کیو و گروه مگادث گوش می‌داد. او در طول فیلم، دیالوگ‌های مربوط به دکتر مون را با لهجه‌ی آمریکایی و دیالوگ‌های مربوط به انچنترس را با لهجه‌ی بریتانیایی بیان می‌کرد.
  • انچنترس به طور همزمان نام دو شخصیت متفاوت از دنیای DC و مارول است که بر اساس آنچه در کتاب‌های کمیک به تصویر کشیده شده، هر دو لباسی سبز رنگ پوشیده و از قدرت سحر و جادو برخوردارند. انچنترس مارول که یکی از بزرگترین دشمنان ثور به حساب می‌‌آید برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ در شماره‌ی ۱۰۳ مجموعه‌ی کمیک Journey into Mystery ظاهر شد و  از انچنترس DC نیز برای اولین بار در شماره‌ی ۱۸۷ مجموعه کتاب‌هایStrange Adventures رونمایی شد. در هنگام ساخت جوخه انتحار، فیلمنامه نویسان به منظور نشان دادن تصویری منحصر به فرد، این شخصیت را دوباره طراحی کردند که البته نتیجه‌ی کار شباهت چندانی به انچنترس DC و مارول نداشت.
  • ابتدا قرار بود شخصیت کینگ شارک (King Shark) نیز یکی از اعضای گروه جوخه‌ انتحار باشد اما در ادامه سازندگان فیلم به این نتیجه رسیدند که به تصویر کشیدن این شخصیت بدون جلوه‌های کامپیوتری میسر نخواهد بود و اینگونه شد که شخصیت کیلر کراک که فقط نیاز به گریم داشت جایگزین وی شد.

king shark

کینگ شارک

  • دنیل کریگ، جیسون استاتهام، برد پیت، جوزف گوردون لویت، مایکل فاسبندر، لئوناردو دی کاپریو، ادریس البا، رابرت پتینسون، جانی دپ، اسکار ایزاک، متیو مک کانهی، ایوان مک گرگور، مت دیمون و کیانو ریوز از مطرح‌ترین بازیگرانی بودند که برای ایفای نقش ددشات مورد توجه استودیو قرار گرفتند.
  • دیوید آیر، جوخه انتحار (Suicide Squad) را نسخه‌ی کمیک فیلم دوازده مرد خبیث (The Dirty Dozen) می‌داند.
  • پل دینی که برای نخستین بار شخصیت هارلی کویین را  در سال ۱۹۹۲ برای حضور در سری انیمیشن بتمن (Batman: The Animated Series) طراحی کرده بود، شخصیت وی در جوخه انتحار (Suicide Squad) را خوشبین و امیدبخش توصیف می‌کند.
  • دیوید آیر اعتقاد دارد که جوخه‌ انتحار (Suicide Squad) بیشتر قسمت شرورانه‌ی شخصیت بتمن را به تصویر می‌کشد.
  • مارگو رابی در طول تصویربرداری فیلم، اکثر بدلکاری‌ها را خودش بر عهده گرفت.
  • ابتندا قرار بود شخصیت دث استروک (Deathstroke) با بازی جو مانگالینو، حضور کوتاهی در فیلم داشته باشد که در نهایت این نقش حذف شد. شخصیت‌های Mindboggler ، Multiplex و Vixen نیز در فیلمنامه‌ی اولیه‌ی کار حضور داشتند.
  • شخصیت کیلر کراک در طول فیلم، تنها ۸ جمله دیالوگ دارد.
  • اپرا وینفری، اکتاویا اسپنسر و کری واشنگتون از بازیگرانی بودند که برای ایفای نقش آماندا والر مورد توجه استودیو قرار گرفتند.
  • کارن فوکوهارا اگر چه سابقه‌ی زیادی در هنرهای رزمی دارد و صاحب کمربند قهوه ای کاراته است، اما به منظور ایفای نقش کاتانا، پیش از آغاز تصویربرداری فیلم مدت دو ماه را صرف یادگیری نحوه‌ی استفاده‌ی سریع از شمشیر کرد. او حتی در ساعات خارج از تصویربرداری نیز لباس‌هایش را عوض نمی‌کرد و به جز چند مورد، هیچگاه نقابش را از روی چهره‌اش برنداشت.
  • پیش از آغاز صحنه‌ی نبرد نهایی فیلم بین اعضای جوخه انتحار و انچنترس، جوکر با صورتی نیمه سوخته برای نجات هارلی کوئین باز می‌گردد اما هارلی به جای فرار با وی، تصمیم می‌گیرد کنار دوستانشانش مانده و به آنها کمک کند. در ادامه جوکر پس از یک درگیری مختصر، نارنجکی را به سمت اعضای جوخه پرتاپ کرده و می‌گریزد. بخشی از این صحنه‌ها حتی در تریلر سوم فیلم نیز قابل مشاهده است. با این حال این قسمت کاملاً از فیلم حذف شده و صحنه‌ی پایانی در زندان، جایگزین آن می‌شود.

joker

  • از بازیگران مد نظر استودیو برای بازی در نقش جون مون می‌توان به بری لارسون،  سیرشا رونان، مگان فاکس، آلیسیا ویکاندر، شیلین وودلی، الن پیج، امیلیا کلارک و اما استون اشاره کرد.
  • طی تدوین نهایی فیلم، ۱۲ دقیقه از صحنه‌های مربوط به جوکر که شامل ۵۰ خط دیالوگ بود حذف شد.
  • در صحنه‌ای که هارلی کویین برای دزدیدن کیف پول، شیشه ویترین مغازه را می‌شکند، روی لباس‌های داخل ویترین عبارت لاتین SI VIS PACEM PARA BELLUM نوشته شده است که معنی آن می‌شود: اگر طالب صلحی، آماده‌ی جنگ باش.
  • پیش از اینکه جی هرناندز برای ایفای نقش شخصیت ال دیابلو انتخاب شود، آیر تمایل داشت که نقش را به فردی رودریگز بدهد.
  • جوخه انتحار (Suicide Squad) پس از فیلم‌های بتمن (Batman)، مرد عنکبوتی 2 (Spider-Man 2) و شوالیه‌ی تاریکی (The Dark Knight) چهارمین اثر ابرقهرمانی است که موفق به تصاحب جایزه‌ی اسکار شده است. این فیلم در هشتاد و نهمین دوره ی مراسم اسکار، جایزه‌ی بهترین گریم را از آن خود کرد.
  • سکانسی که فلش، کاپیتان بومرنگ را دستگیر می‌کند توسط زک اسنایدر کارگردانی شده است.
  • در یکی از صحنه‌ها سربازان کاپیتان بومرنگ را داخل کیسه‌ای می‌آورند که متعلق به شرکت پست استرالیا است و این نشان می دهد که این شخصیت با توجه به اصالت استرالیاییش، در همان کشور دستگیر شده و در ادامه به آمریکا فرستاده می‌شود.
  • سکانسی که در آن دو شخصیت کاپیتان بومرنگ و اسلیپ‌نات دست به فرار می‌زنند، از داستان کمیک جوخه انتحار، نوشته‌ی جان استرندر الهام گرفته شده است. با این حال بر اساس اتفاقات کتاب، اسلیپ‌نات در خلال فرار یک دستش را از دست می‌دهد اما همچنان زنده می‌ماند.

Zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *