ادوبی یکی از معروفترین شرکت‌های سازنده نرم افزار در دنیاست که عمده فعالیت‌های آن در زمینه ساخت نرم افزارهای طراحی و گرافیک است. این شرکت دارای دفاتر و مراکزی در سن خوزه، نیوتون، نیویورک، مینیاپولیس، سیاتل، سانفرانسیسکو، لهی و سن لوییز ابیسپو است. از مشهورترین نرم افزارهای این شرکت می‌توان به ادوبی فوتوشاپ، ادوبی اکروبات ریدر و ادوبی کریتیو سوئیت اشاره کرد.

در ادامه 9 حقیقت جالب در مورد ادوبی رو گردآوری کرده‌ایم. با دیجی روهمراه باشید.

شرکت ادوبی در سال 1982 توسط چارلز گسچه و جان وارناک تاسیس شد. نام این شرکت برگرفته از دره ادوبی در لوس آلتوس آمریکا است.


ادوبی در سال 2005 اصلی‌ترین رقیب خود، یعنی شرکت ماکرومدیا (MACROMEDIA) را به قیمت 3.4 میلیارد دلار خریداری کرد. این خرید به ادوبی کمک کرد تا محصولات بیشتری را وارد بازار کند. ماکرومدیا مالک سیستم های فلش بود.


بیش از 14 هزار نفر در شرکت ادوبی کار می‌کنند. تقریبا چهل درصد از این افراد در دفتر مرکزی شرکت در سن خوزه مشغول به کار هستند.


نشان تجاری ادوبی توسط ماروا وارناک، همسر جان وارناک طراحی شده است.


این شرکت دارای بیش از 30 محصول مختلف، برای سیستم‌های عامل و پلتفر‌م‌های گوناگون است.


فوتوشاپ که مهمترین محصول ادوبی است برای اولین بار در سال 1989 برای سیستم عامل مکینتاش معرفی شد. این نرم افزار از زمان عرضه اولیه تا کنون همیشه جزو پرکاربردترین نرم افزارهای موجود در زمینه ویرایش تصویر بوده است.


فرمت پی دی اف (PDF) و نرم افزار ادوبی اکروبات ریدر برای اولین بار در سال 1993 توسط این شرکت معرفی شدند.


این شرکت در سال 2007 نرم افزار ادوبی فوتوشاپ لایت‌روم (ADOBE PHOTOSHOP LIGHTROOM) را معرفی کرد. این نرم افزار به طور مخصوص برای عکاسان و فرآیند آماده سازی عکس طراحی شده است.


به دلیل قیمت بالای محصولات، بسته بودن سیستم‌ها و آپدیت‌های پیاپی، کمپانی ادوبی همواره مورد انتقاد قرار گرفته است. طی یک نظرسنجی که در سال 2013 توسط کاربران سایت رددیت انجام شد، این شرکت یکی از منفورترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا نام گرفت.

 

 

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *