حمایت «دیو باتیستا» از «جیمز گان» به دنبال اخراج فیلمساز از چندگانه «محافظین کهکشان»

«دیو باتیستا» ستاره فیلم‌های «محافظین کهکشان» از کارگردان چندگانه حمایت کرد. جمعه شب گذشته، این بازیگر ۴۹ ساله با انتشار توئیتی اعلام کرد که با اخراج نویسنده و کارگردان «محافظین کهکشان ۳» توسط دیزنی موافق نیست.

«حرف‌های زیادی برای گفتن دارم اما در حال حاضر به گفتن این بسنده می‌کنم که «جیمز گان» یکی از دوست‌داشتنی‌ترین، مهربان‌ترین و خوش‌طینت‌ترین انسان‌هایی است که تا به حال ملاقات کرده‌ام. او انسان نجیبی است که عمیقاً دوستدار مردم است. اشتباهاتی مرتکب شده. همگی ما مرتکب شده‌ایم. من با اتفاقاتی که برای او رخ داده موافق نیستم.»

باتیستا که از دنیای کشتی کج به بازیگری وارد شده، با ایفای نقش در قسمت اول «محافظین کهکشان» که به یکی از آثار پرفروش مارول و دیزنی تبدیل شد، به عنوان بازیگر مطرح شد.

«دیوید دستمال‌چیان» که در فیلم «مرد-مورچه‌ای» در نقش «کرت» بازی کرده، یکی دیگر از چهره‌هایی است که با انتشار متنی در اینستاگرام از «جیمز گان» حمایت کرده و نوشته «من سال‌هاست که این حرف را می‌زنم. گان یکی از شگفت‌انگیزترین آدم‌هایی است که می‌شناسم.»

اخراج گان پنجشنبه گذشته، پس از بازنشر توئیت‌های قدیمی فیلمساز توسط چهره‌ها و شخصیت‌های مذهبی اتفاق افتاد. گان در آن توئیت‌ها با مسائل حساسی چون تجاوز و کودک‌آزاری شوخی کرده بود. دیزنی جمعه اعلام کرد که استودیو همکاری خود با کارگردان را به دلیل «رفتارها و گفتارهای توهین‌آمیز» قطع می‌کند.

پس از این اعلامیه، گان با انتشار بیانیه‌ای به خاطر آن توئیت‌های مزبور اظهار تأسف کرد و تأکید کرد که آن نوشته‌ها حال فعلی او را منعکس نمی‌کند. در بیانیه گان آمده بود، «حرف‌هایی که تقریباً یک دهه قبل زده‌ام، تا سال‌ها بعد مایه تأسف من بود، نه تنها به این دلیل که احمقانه بودند، خنده‌دار نبودند، به شدت غیرمسؤلانه بودند، و قطعاً آنگونه که تصور می‌کردم جذاب نبودند، بلکه به این دلیل که منکعس کننده شخصیت امروز من یا شخصتی که زمانی داشته‌ام نیستند.»

وی در ادامه نوشت، «اگرچه زمانی زیادی از ارسال آن متن‌ها گذشته، من تصمیماتی که امروز اتخاذ شده را درک کرده و می‌پذیرم. حتی پس از گذشت این همه سال، مسؤلیت رفتارم را به عهده می‌گیرم. تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که تا حد ممکن انسان بهتری باشم: به حقوق مردم معتقد و متعهد باشم و نسبت به سخنان و وظایف اجتماعی‌‌ام محتاطانه‌تر رفتار کنم. مجدداً‌ از همه همکارانم صمیمانه عذرخواهی می‌کنم.»

کارگردان پیش از اخراج شدنش روز پنجشنبه نیز درباره توئیت‌های بازنشرشده توضیح داده بود که خودش را یک انسان «جنجال‌آفرین» می‌دانسته که شوخی‌هایی بی‌شرمانه و ممنوعه را انجام می‌داده است. «همانگونه که بارها مطرح کرده‌ام، شخصیت من و همینطور آثار و شوخی‌های من در گذر زمان رشد کرده است.»

توئیت‌های جنجالی گان که به سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ مربوط می‌شود، در ابتدا توسط وبسایت محافظه‌کار و مذهبی «دیلی کالر» منتشر شد. بلافاصله پس از این ماجرا، شخصیت‌های محافظه‌کار از هواداران درخواست کردند که اعتراض خود را به گان در جشنواره کامیک-کان نشان دهند. به دنبال آن سونی کنفرانس گان در این نمایشگاه را کنسل کرد.

گان پیش از این جنجال، در حال نگارش فیلمنامه «محافظین کهکشان ۳» بود و طبق برنامه باید آن را پاییز آینده جلوی دوربین می‌برد تا فیلم در سال ۲۰۲۰ اکران شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *