حمایت هیدئو کوجیما از کارگردان فیلم Metal Gear Solid

جردن چارلز وگ رابرتز بهترین حمایت را از مهم‌ترین شخص مرتبط با دنیای Metal Gear Solid (متال گیر سالید) دریافت کرده است؛ هیدئو کوجیما در سخنانی کوتاه جردن چارلز وگ رابرتز را بهترین گزینهٔ کارگردانی اقتباس سینمایی مجموعه بازی ماندگار خود می‌داند. در مورد مجموعه بازی‌های متال گیر سالید باید گفت که این مجموعه به داستان‌های پیچیده و روایت‌های چند بُعدی معروف است و گیمر همیشه درگیر داستان‌پردازی عالی هیدئو کوجیما می‌شود. موفقیت‌های عالی مجموعه بازی‌های متال گیر سبب شد که ساخت اقتباسی سینمایی از این مجموعه در دستور کار قرار گیرد.

این طور گفته می‌شود که ساخت اقتباسی سینمایی از مجموعهٔ متال گیر سالید با توجه به لحن روایی و داستان‌های پیچیدهٔ آن مجموعه، امری دشوار و بسیار چالش‌برانگیز است؛ پیچیدگی لایه به لایه با خون این مجموعه درهم‌ آمیخته شده و اشارات و رجوعات داستانی مختلف در بازی‌های مختلف، کار را برای داشتن داستانی سرراست جهت ساخت فیلمی نهایت ۲ ساعته، بسیار سخت می‌کند. آن‌طور که مشخص است، جردن چارلز وگ رابرتز دقیقاً می‌داند که چه چیزی از فیلم متال گیر سالید می‌خواهد و علاقهٔ زیاد وی هم به این بازی تا حدودی خیال طرفداران را از کارگردانی فیلم جدید آسوده ساخته است. این کارگردان پیش‌تر در سخنانی گفته بود به اِلمان‌های اصلی و آشنای مجموعه بازی‌های متال گیر سالید وفادار خواهد ماند.

این موضوع که جردن چارلز وگ رابرتز از طرفداران دوآتشهٔ مجموعه بازی‌های متال گیر سالید است، دیگر بر کسی پوشیده نیست و حتی هیدئو کوجیما قانع شده است که شخص بهتری برای کارگردانی این فیلم وجود ندارد. وگ رابرتز رضایت هیدئو کوجیما را با انتشار عکسی در اکانت توییتر خود با طرفداران در میان گذاشت؛ هیدئو کوجیما چنین گفته بود که قانع شده است که هیچ‌کس جز جردن چارلز وگ رابرتز نمی‌تواند این فیلم را کارگردانی کند. مطمئناً وگ رابرتز از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجد که مهم‌ترین شخص و در واقع پدر مجموعهٔ بازی‌های متال گیر سالید، حمایتش را از وی اعلام کرده است؛ این حمایت باعث بالا رفتن اعتماد به نفس این کارگردان می‌شود که کم مورد لطف طرفداران دوآتشهٔ این مجموعه قرار نگرفته است.

kojima

جردن چارلز وگ رابرتز تقریباً یک ماه پیش جلسه‌ای ویدیویی با کوجیما برگزار کرد و این دو با یکدیگر درباره اقتباس سینمایی مجموعهٔ متال گیر سالید و همچنین بازی بسیار مورد انتظار بعدی کوجیما با عنوان Death Stranding صحبت کردند. در این جلسه از سخت بودن ساخت اقتباسی سینمایی از مجموعهٔ محبوب متال گیر سالید صحبت شد و اینکه این فیلم نیاز به توجه و حمایت فراوان دارد، موضوعی که کوجیما نیز بدان اشاره کرده بود. در ماه آگوست سال گذشته جردن چارلز وگ رابرتز در مصاحبه‌ای با گیم اسپات اعلام کرد که فیلم سینمایی متال گیر سالید در حال گذراندن پروسه بازنویسی فیلمنامه است تا این فیلم بتواند بیشتر با چیزی که هواداران انتظارش را دارند همخوانی داشته باشد.

هیدئو کوجیما چنین گفته بود که قانع شده است که هیچ‌شخصی جز جردن چارلز وگ رابرتز نمی‌تواند اقتباس سینمایی متال گیر سالید را کارگردانی کند

جدا از حمایت کوجیما از جردن چارلز وگ رابرتز و رضایتش از این انتخاب، دلیل دیگری نیز وجود دارد که این کارگردان را به انتخابی مناسب برای این ساخت این فیلم تبدیل می‌کند؛ وگ رابرتز درک بالایی از استانداردهای روایت داستان دارد و در برخی از ساخته‌های این کارگردان، قدرت داستان‌سرایی وی مشخص است و امیدواریم برای ساخت اقتباس سینمایی متال گیر سالید، این ویژگی این کارگردانی در بهترین فرم ممکن باشد. کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) نویسندهٔ فیلمنامهٔ فیلم متال گیر را تأیید و معرفی کرده بود. کار نوشتن نسخه پایانی فیلمنامه این فیلم قرار است بر عهده درک کانلی باشد. او بیشتر برای نوشتن فیلمنامهٔ فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) و فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده) شناخته شده است.

سینما دوستان، جردن چارلز وگ رابرتز را با کارگردانی آثاری چون The Kings of Summer (پادشاهان تابستان) و فیلم Kong: Skull Island (کونگ: جزیره جمجمه) می‌شناسند. در واقع آخرین فیلم وی همین فیلم Kong: Skull Island بوده است که در آن بازیگرانی همچون تام هیدلستون، بری لارسن، جان گوودمن و ساموئل ال. جکسون به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با بودجه‌ٔ ۱۸۵ میلیون دلاری نزدیک ۵۷۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. فیلم Kong: Skull Island نقدهای متفاوتی دریافت کرد و در کل نمی‌توان گفت منتقدان به چشم یک اثر عالی به آن نگاه کردند.

فیلم سینمایی متال گیر سالید هنوز در اوایل راه خود است. هنوز خبری از تاریخ اکران یا بازیگران نیست، البته این اخبار به زودی منتشر خواهد شد. جردن چارلز وگ رابرتز در زمینهٔ ساخت ویدیو درباره بازی‌های ویدیویی بی‌تجربه نیست؛ چرا که وی در گذشته نیز ویدیویی لایو اکشن برای بازی Destiny 2 تحت عنوان New Legends Will Rise را کارگردانی کرده بود.

تانی کال

برگرفته از Screenrant

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *