خالق Chernobyl براساس بازی The Last of Us یک سریال تلویزونی برای HBO می‌سازد

«کرگ مازین» نویسنده‌ی مینی‌سریال تحسین‌شده‌ی «چرنوبیل» بار دیگر با شبکه‌ی HBO همکاری می‌کند تا سریال «آخرین بازماندگان ما» (The Last of Us) را براساس بازی ویدیویی محبوب پلی‌استیشن سونی بسازد.

در این اقتباس تلویزیونی «نیل دراکمن» نویسنده و کارگردان هنری بازی نیز برای نگارش فیلمنامه و تهیه‌کنندگی اجرایی سریال با مازین همکاری می‌کند. «کارولاین استراوس» و «ایوان ولرز» مدیر استودیوی بازی سازی «ناتی داگ» که «آخرین بازماندگان ما» را توسعه داده از دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی سریال خواهند بود. این پروژه با همکاری سونی پیکچرز تله‌ویژن و پلی‌استیشن پروداکشنز تولید می‌شود و اولین سریال تلویزیونی پلی‌استیشن پروداکشن خواهد بود.

بازی «آخرین بازماندگان ما» در سال ۲۰۱۳ توسط سونی و ناتی داگ عرضه شد و با روایت یک داستان جذاب پسا‌آخرالزمانی که حول محور دو شخصیت «جوئل» قاچاق‌چی و «الی» نواجوانی که ممکن است کلید درمان یک بیماری مرگبار باشد می‌چرخید، تحسین منتقدین را برانگیخت.

«جوئل» بازمانده‌ای مقاوم است که برای قاچاق یک دختر ۱۴ از منطقه‌ی قرنطینه استخدام می‌شود. کاری که به نظر سهل و آسان می‌رسد تبدیل به یک ماجراجویی بی‌رحمانه و نفس‌گیر می‌شود و دو شخصیت قصه باید برای بقا به یکدیگر تکیه کنند. سریال شبکه‌ی HBO وقایعی که در بازی روایت شد را پوشش می‌دهد و این احتمال وجود دارد که داستان‌های دیگری براساس دنباله‌ی بعدی بازی «آخرین بازماندگان ما ۲» که اواخر می ۲۰۲۰ عرضه می‌شود، به آن افزوده شود.

مازین که گفته‌ می‌شود از علاقه‌مندان بازی ویدیویی است می‌گوید: «نیل دراکمن بدون تردید یکی از بهترین راویان مدیوم بازی است و «آخرین بازماندگان ما» اثر شاخص اوست. اقتباس از این اثر نفس‌گیر از چندین سال گذشته رؤیای من بوده و افتخار می‌کنم که با نیل همکاری می‌کنم.»

دراکمن می‌گوید: «از اولین باری که به گفتگو با کرگ نشستم از رویکردش نسبت به روایت و درک عمیق و علاقه‌ی شدید او به «آخرین بازماندگان ما» شگفت‌زده شدم. کرگ و HBO با سریال «چرنوبیل» شاهکاری پرشور، دردناک و پرتنش خلق کردند. برای تولید سریال بر اساس «آخرین بازماندگان ما» نمی‌توانستم همکاری بهتر از آن‌ها متصور شوم.»

بازی «آخرین بازماندگان ما» جوایز متعددی از آن خود کرد و بیش از ۱۷ میلیون نسخه از آن برای پلی‌استیشن ۳ و ۴ به فروش رفت. «کیسی بلویز» مدیر برنامه‌سازی HBO نیز با انتشار بیانیه‌ای در مورد این پروژه می‌گوید: «این فرصتی فوق‌العاده هیجان‌انگیز برای ماست تا با کرگ، نیل، کارولاین و اعضای گروه سونی، ناتی داگ و پلی‌استیشن برای خلق دنیای ستایش‌شده‌ی بازی همکاری کنیم.»

دراکمن در سال ۲۰۰۴ به عنوان کارآموز برنامه‌نویسی به «ناتی داگ» پیوست. او در سال ۲۰۰۷ در نقش طراح بازی «آنچارتد: سرانجام درک» انتخاب شد و در سال ۲۰۱۳ «آخرین بازماندگان ما» را بر اساس ایده‌ای که در دوران دانشجویی توسعه داده بود خلق کرد.

مازین با «چرنوبیل» جوایز بسیاری از جمله امی بهترین مینی سریال و بهترین نویسندگی و جوایز دیگری از «صنف تهیه‌کنندگان» (PGA) و «صنف نویسندگان» (WGA) کسب کرد.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *