خانه ورزش اخبار ورزش خداداد عزیزی: حیف بود آن نسل به جام جهانی نرود

خداداد عزیزی: حیف بود آن نسل به جام جهانی نرود

0

خداداد عزیزی: حیف بود آن نسل به جام جهانی نرود

هشتم آذر هر سال یادآور گل به یادماندنی خداداد عزیزی به استرالیا و صعود تاریخی ایران به جام جهانی است و طبیعی است که در این روز حماسه ساز ملبورن به سوالات متعدد رسانه ها پاسخ دهد.

عزیزی امروز به سوالات خبرنگار سایت نود پاسخ داد که مشروح آن از نظرتان می گذرد:

*بار دیگر هشتم آذر شد و طبیعی است که دوباره درباره آن گل خاطره انگیز از شما سوال می‌شود.

بله هشتم آذر و یکی دو روز قبل و بعد از آن تماس های زیادی از سوی خبرنگاران گرفته می شود و من هم پاسخگوی سوالاتشان هستم. چقدر باید درباره این گل حرف بزنم. البته خیلی ها می گویند آن گل متعلق به من نیست و متعلق به فوتبال ایران ولی خب نمی خواهم برداشت های دیگری هم از این مسئله شود.

*امروز توییتر فیفا گل شما به استرالیا را جزو یکی از ماندگارترین و تاریخی ترین گلهای تیم ملی ایران عنوان کرد.

آن گل یک گل خاص و تاریخ ساز بود و فوتبال ما بعد از ۲۰ سال به جام جهانی رفت. در آن بازی دیدید که چه اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد، حملات استرالیایی ها و بعد هم همت بچه های ما در آن جو وحشتناک. خیلی چیزها دست به دست هم داد تا ما سربلند و فاتح به ایران برگردیم. آن مسابقات مثل یک ماراتن بود و آن گل هم برای مردم پیام آور شادی بود. من به تنها چیزی که فکر می کنم شادی مردم است و فکر می کنم تا زمانی که مردم با آن گل خاطره دارند و آن را از یاد نمی برند این گل هم کهنه نخواهد شد.

*فکر می کنی که مردم آن بازی را فراموش کنند؟

بعید می دانم که آن بازی از یادها برود. آن بازی چیزهای خاصی داشت که فکر می کنم تا ابد در ذهن مردم باقی بماند. آن گلی هم که من زدم ماحصل زحمات همه بچه ها بود. واقعا ما در آن دوره از  مسابقات سختی های زیادی کشیدیم و حقمان بود که به جام جهانی برویم و خدا را شکر که به حقمان رسیدیم. حیف بود آن نسل به جام جهانی نرود.

*خاطره ای از آن گل باقی مانده که نگفته باشی؟

خاطره که زیاد است ولی گفتم تنها چیزی که هرگز نمی توانم آن را فراموش کنم شادی مردم بود. مردم با آن صعود لحظات فوق‌العاده خوش و فراموش نشدنی را سپری کردند و انگار که بوی آن گل هنوز از بین نرفته است.

*اتفاق جالبی رخ داده و شما تیمی را تدارک دیدید که برای یادبود ابراهیم آشتیانی و کمک به زلزله زدگان به مصاف رسانه ورزش خواهد رفت و تقریبا ۸۰ درصد نفرات آن بازیکنانی هستند که در هشتم آذر برابر استرالیا به میدان رفتند.

برای خودم هم جالب است و دوستان در تیم رسانه گفتند برای یادبود ابراهیم آشتیانی تیمی جمع کنیم و پس از آن زلزله هم اتفاق افتاد و ما دو مراسم را تلفیق کردیم و انشاءالله یک بازی خوب برگزار می شود. به قول شما اکثر بچه هایی که قرار است بازی کنند همان نفرات هشتم آذر هستند. مابقی هم یا در جام جهانی بودند یا جزو نخبگان فوتبال ما در دهه نود محسوب می شوند.

*خیلی ها که کمتر در مسابقات سمبلیک به میدان می روند از جمله احمدرضا عابدزاده و علی کریمی در این مسابقه حضور دارند و به دعوت شما پاسخ مثبت داده اند.

این بچه ها و بزرگان فوتبال به من لطف دارند. هر وقت تماس گرفتم و جایی دعوتشان کردم هیچ کدام از آنها نشده رویم را زمین بیندازند.

*ولی علی کریمی سالهاست در چنین بازی هایی به میدان نرفته است.

علی واقعا به من لطف دارد و هیچ وقت به من نه نگفته است، عابدزاده و علی دایی هم همین طور هستند. علی دایی در روسیه حضور دارد و در این بازی شرکت نمی‌کند. مهدی مهدوی کیا هم قول داده شنبه به ایران برسد و در این بازی به میدان برود. حضور احمدرضا عابدزاده هم قطعی است و آقا کریم باقری، میناوند، شاهرودی، استیلی و خیلی های دیگر هم هستند که از همه شان ممنونم و امیدوارم مراسم بزرگداشت آقای آشتیانی به خوبی و باشکوه برگزار شده و یاد و خاطره این بزرگرد فوتبالمان گرامی داشته شود و بتوانیم برای کمک به زلزله زدگان هم اقدام خوبی انجام دهیم.

تانی کال

برنامه نود

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *