وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت ، ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم با تعرفه دولتی و هزینه های پایین در آینده به مجموع خدمات ارائه شده بهداشتی و درمانی این طرح اضافه خواهد شد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه آئین افتتاح بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از دلایل رضایت مردم از طرح تحول نظام سلامت پای کار بودن مسئولان اجرای این طرح و اجرای درست و کامل طرح است.
وی با بیان اینکه نتایج بسیار موفق طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های درمانی مردم موجب دستیابی دولت یازدهم به اهداف ارتقای سطح سلامت جامعه شده اظهار کرد: در دولت دوازدهم نیز تامین هزینه های ادامه طرح تحول سلامت و همچنین اضافه شدن خدمات دندانپزشکی به این طرح در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.
هاشمی با بیان اینکه مردم انتظار خدمات بیشتر و بهتر از پیش را از دستگاه سلامت دارند گفت: تمام دست اندرکاران در اجرای طرح تحول سلامت با خدا معامله کرده اند و حاشیه سازی های بی مورد در خصوص این طرح کار به جایی نخواهد برد.
او گفت: در تلاش هستیم تا راهکاری برای ایجاد و فعالیت مطب پزشکان در خدمت طرح تحول سلامت و دولتی در مناطق محروم کشور پیدا کرده و آن را اجرایی کنیم.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بخشی از بیماری های جامعه ناشی از گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه است افزود: وزارت بهداشت و درمان برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی و همچنین حمایت از بیماران خاص نیز برنامه های مدونی را تدوین و آماده اجرا کرده است.
وی اظهار کرد: نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم خلخال رضایت بخش بوده و با توجه به استقلال دانشکده علوم پزشکی این شهرستان خدمات بهداشتی در آینده بسیار بهتر و بیشتر از این خواهد شد.
دکتر علی اکبر شکارچی ، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی خلخال نیز در این آئین گفت: برای راه اندازی و تجهیز بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان سه میلیارد ریال هزینه شده است.
او افزود: با راه اندازی این مکان امکان ملاقات بستگان درجه یک افراد بستری در بلوک زایمانی فراهم شده و با این کار محیطی برای ایجاد روابط عاطفی خانواده ها و زایمان راحت برای بانوان ایجاد شده است.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سفر امروز خود به خلخال به همراه استاندار اردبیل و جمعی از مسوولان این استان از ساختمان در حال احداث کلینیک تخصصی دولتی پزشکان این شهر واقع در داخل محوطه بیمارستان قدیمی 50 تختخوابی خلخال بازدید کرد.
به گفته دکتر شکارچی ، برای عملیات اجرایی این پروژه با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون بالغ بر 20 میلیارد ریال هزینه شده است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

ایرنا

  • چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟

    چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟ ازدواج فامیلی بع علت نزدیک بودن ژن طرفین به هم می تواند …
  • جوش صورت

    نشانه های جوش صورت

    نشانه های جوش صورت براساس سیستم سلامتی آیورودا و طب سنتی چینی، با توجه به نقشه‌ی صورت، مکا…
  • دندان

    درمان درد ریشه دندان

    درمان درد ریشه دندان یکی از بد ترین درد هایی که به سراغ انسان می آیند دندان درد است. اسن د…
  • سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد سیستم ایمنی بدن یک نوزاد تازه متولد شده، در ح…
  • دهان

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟ همشیه بوی بد دهان بر اثر مشکلات بهداشت دهان و دندان نمی باشد و …
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *