خلق حس جدید با بازی HORIZON ZERO DAWN

آقای “یان‌بارت ون‌بیک” (Jan-Bart van Beek) کارگردان هنری استودیو Guerrilla Games در مصاحبه‌ای با GamesIndustry‌درباره چگونگی خلق دنیای منحصر به فرد Horizon: Zero Dawn توسط این استودیوی هلندی توضیحاتی ارائه داد.

به نقل از wccftech، ون بیک به این نکته اشاره کرد که بازی‌ها بر خلاف فیلم‌های متداول امروزی از پتاسیل و امکانات منحصر به فردی برای خلق دنیاهای تازه و خیالی برخوردار هستند. او در مورد دنیای شگفت‌انگیز Horizon: Zero Dawn ‌این‌گونه توضیح داد:

“ما می‌خواستیم چیزی خلق کنیم که مردم آن را بفهمند و با آن ارتباط برقرار کنند و در عین حال ناشناخته و تازه باشد. چیزی که واقعا به مردم حس جدیدی دهد. می‌خواستیم کاری کنیم که هرگز در فیلم‌ها نمی‌توان انجام داد چون هزینه‌بر و پرخطر خواهد بود.

چنین کارهایی را تا حدی می‌توان در یک کتاب کامیک انجام داد ولی بازی‌های ویدیویی به شما این امکان را می‌دهند تا کارهایی واقعا جنون‌آور انجام دهید. دنیاهای تخیلی و پرهیجان در کارتون‌های دهه‌های 80 و 90 یافت می‌شد و اکنون ما می‌توانیم همان دنیاها را در بازی‌هایمان خلق کنیم.

 این همان‌ چیزی است که بازی‌ها را هیجان‌انگیز می‌کند. این‌که شما می‌توانید تا مرز جنون پیش روید و چیزهایی بسازید که مردم انتظار آن را ندارند. گیمرها معمولا بهتر از بقیه ایده‌های جدید را می‌پذیرند و به همین دلیل صنعت بازی یک بازار خوب برای این‌گونه خلاقیت‌هاست.”

Horizon: Zero Dawn برای Guerrilla Games و سونی به منزله یک موفقیت بزرگ بود زیرا هم از لحاظ اقتصادی عملکرد خوبی داشت و هم توانست نظر منتقدین را جلب کند. به تازگی نیز اولین و تنها گسترش‌دهنده داستانی این بازی با نام The Frozen Wilds منتشر شده است.

مشخص است که از این پس Guerrilla تمام توان خود را برای ساخت سری بعد این بازی خواهد گذاشت. اینکه آیا Horizon 2 (یا هر اسم دیگری که برای سری بعد این بازی در نظر گرفته شود) تا پایان این نسل منتشر می‌شود با نه بحث دیگری است. بسیاری بر این عقیده هستند که Sony بین سال‌های 2019 و 2020 کنسول PlayStation 5 را عرضه خواهد کرد و این بدین معنی است که سری جدید Horizon: Zero Dawn می‌تواند یک عنوان روز عرضه برای کنسول جدید باشد و یا یک بازی بین نسلی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

تانی کال

پردیس گیم

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *