در این مطلب لیستی از 10 خودرویی که بیش‌ترین میزان آلودگی را ایجاد می‌کنند، آورده‌ایم. رتبه‌بندی‌ها براساس میزان CO2 تولید شده توسط آن‌ها است. اگر طرفدار محیط زیست هستید، توصیه می‌کنیم مطلب دیگری را انتخاب کنید.

  • بوگاتی ویرون: 596 گرم بر کیلومتر

در اصل بوگاتی ویرون دیگر به فروش نمی‌رسد؛ ولی همچنان در این لیست قرار گرفته است زیرا 596 g/km می‌تواند به عنوان یک جنایت جنگی در نظر گرفته شود.

1

  • AMG G65: حدود 397 گرم بر کیلومتر

موتور V12 دوقلویی که در AMG به کار رفته است، می‌تواند خون طرفداران محیط زیست را به جوش بیاورد. آلودگی این خودرو به حدی است که با راندن سه کلاس A به صورت همزمان آلودگی کم‌تری تولید می‌شود.

3

  • واکسول VXR8: 373 گرم بر کیلومتر

این که جهان با بحرانی به نام سوراخ شدن لایه‌ی ازن روبرو است جای تعجبی ندارد؛ زیرا همچنان کارخانه‌ها در حل تولید خودروهایی مثل VXR8 هستند. این خودرو با موتور V8 خود از آلوده‌کننده‌ترین لامبورگینی هوا را بیش‌تر آلوده می‌کند.

4

  • لامبورگینی اونتادور: 370 گرم بر کیلومتر

از زمانی که بوگاتی با ارائه‌ی ویرون در سال 2005 برنده‌ی نبرد بیش‌ترین سرعت شد، خودروسازان دیگری که سوپر اسپرت تولید می‌کردند، تمام تلاششان را برای ادامه‌ی رقابت انجام داده‌اند. اما لامبورگینی با بوگاتی در مساله‌ی دیگری نیز رقابت دارد و آن هم تولید آلوده کننده‌ترین خودرو است. موتور V12 اونتادور 370 گرم آلودگی به ازای هر کیلومتر تولید می‌کند.

5

  • مازراتی Granturismo MC Stradle: 360 گرم بر کیلومتر

این خودرو می‌تواند همزمان که به عنوان یک وسیله‌ی حمل و نقل شناخته می‌شود، در نقش بخاری سیاره زمین هم عمل کند. این مازراتی تقریبا دو برابر پورشه 911s آلودگی ایجاد می‌کند.

6

  • فراری F12 tdf: 360 گرم بر کیلومتر

این فراری یک آلوده کننده‌ی تمام عیار محیط زیست است. موتور تقویت شده‌ی V12 آن اگر به کار بیفتد می‌تواند منجر به انقراض گونه‌های جانوری شود.

7

  • رولز رویس فانتوم: 347 گرم بر کیلومتر

اگر رولز رویس در نسل بعدی آلودگی تولید شده توسط فانتوم را کنترل نکند، در مدت کوتاهی دیگر اثری از خانه‌های ییلاقی بریتانیا باقی نخواهد ماند. ولی حقیقت این است که هر قدر هم فانتوم آلوده کننده باشد، هنوز هم عده‌ی زیادی مشتاق آن هستند.

8

  • بنتلی کانتیننتال GT Speed cabrio: 347 گرم بر کیلومتر

این بنتلی تمام تلاش خود را می‌کند تا نسبت به کسانی که جنگل‌های استوایی را از بین می‌برند، سهم بیش‌تری در آلودگی محیط زیست داشته باشد. اگرچه در مورد این خودرو به دلیل فضای داخلی اندکی که دارد، وزن 2495 کیلوگرمی آن بسیار آزاردهنده‌تر از آلودگی‌اش است.

9

  • پاگانی هوایرا: 343 گرم بر کیلومتر

با این وجود که این خودرو در برابر دیگر سوپر اسپرت‌های رقیبش آلودگی زیادی ایجاد نمی‌کند، 343 گرم بر کیلومتر برای طرفداران محیط زیست اصلا خبر خوبی نیست.

10

  • استون V12 vantage roadster: حدود 343 گرم بر کیلومتر

زمانی که در کنار ساحل با این خودرو در حال رانندگی هستید و از هوای گرم لذت می‌برید، موتور V12 این خودرو با تولید CO2 به گرم کردن اتمسفر کمک می‌کند.

11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *