آقای پراباکر راگاون (Prabhakar Raghavan) یکی از مدیران ارشد شرکت گوگل به تازگی طی مصاحبه‌ای که با بیزینس اینسایدر داشت، اشاره کرد که تولید سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت مهر تاییدی برای موفق بودن استراتژی گوگل در تولید کروم‌بوک‌ها محسوب می‌شود! با سایت شبکه همراه باشید.

حتما می‌دانید که مایکروسافت به تازگی از لپ‌تاپ جدید، زیبا و سبک خود با نام اختصاصی سرفیس لپ‌تاپ (Surface Laptop) رونمایی کرد.

سرفیس لپ‌تاپ از سیستم‌عامل ویندوز 10 اس بهره می‌برد که در واقع نسخه سبک‌تر سیستم‌عامل ویندوز 10 محسوب می‌شود و برای رفع نیازهای دانش آموزان و در سایر زمینه‌های آموزشی بهینه‌سازی شده است. بنابراین به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که ویندوز 10 اس مایکروسافت، ویندوزی محسوب می‌شود که برای رقابت با سیستم‌عامل کروم او اس (Chrome OS) گوگل طراحی شده است.

مایکروسافت همچنین در کنفرانس Microsoft EDU از لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز 10 اس که برای مدارس و مراکز آموزشی طراحی شده‌اند، پرده‌برداری کرد و اعلام داشت که این محصولات با قیمت پایه‌ای 188 دلار روانه بازار می‌شوند! کاملا مشخص است که لپ‌تاپ‌های جدید مبتنی بر ویندوز 10 اس مایکروسافت هم محصولاتی شبیه به سری کروم‌بوک‌های گوگل محسوب می‌شوند. حتی لپ‌تاپ سرفیس ردموندی‌ها هم می‌تواند رقیب جدی برای کروم‌بوک‌های گوگل یا حتی مک‌بوک‌های اپل به شمار آید.

بنابراین طبیعتا رونمایی مایکروسافت از سرفیس لپ‌تاپ و ویندوز 10 اس باید نگرانی در شرکت‌هایی نظیر گوگل ایجاد کند، چرا که استقبال از این محصول می‌تواند فروش کروم‌بوک‌های این شرکت را با مشکل مواجه سازد. اما ظاهرا گوگل هیچ نگرانی در این رابطه ندارد و از اینکه مایکروسافت استراتژی این چنینی را در پیش گرفته بسیار خوشحال است! این مسئله حداقل از اظهارات آقای پراباکر راگاون قابل درک است.

آقای پراباکر راگاون به تازگی در مصاحبه خود با بیزینس اینسایدر اشاره کرد که از معرفی سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت خوشحال است! وی عنوان داشته که از رونمایی این محصول نشان می‌دهد که راهکارهای گوگل موفق بوده‌اند و این موفقیت سبب شده که سایر برندهای بزرگ همچون مایکروسافت هم سعی در طراحی محصولات مشابه کروم‌بوک‌های گوگل داشته باشند. وی اضافه کرد که مراکز آموزشی به دنبال راهکارهای ساده و کاربردی برای رفع نیازهایشان هستند و حال بستر مناسب فراهم شده تا گوگل، مایکروسافت و هر شرکت دیگری این نیاز را برطرف سازد!

صحبت‌های آقای پراباکر راگاون بسیار جالب بودند و از شیوه بیان جملات وی می‌توان درک کرد که گوگل به هیچ وجه نگرانی در قبال تولید سرفیس لپ‌تاپ یا عرضه ویندوز 10 اس از سوی مایکروسافت ندارد. حتی با توجه به برخی از اظهارات آقای راگاون می‌توان دریافت که گوگل از این مسئله خوشحال است و وقوع آن را به عنوان کسب موفقیت خود در نظر می‌گیرد. البته این احتمال هم وجود دارد که صحبت‌های آقای پراباکر راگاون با سیاست انجام شده باشند و گوگل در پشت پرده برای ورود مایکروسافت به این زمینه و مقابله با وی برنامه‌ریزی داشته باشد.

اما در هر صورت مسئله‌ای که اجتناب‌ناپذیر است، این مسئله محسوب می‌شود که کروم‌بوک‌های گوگل در بازار موفق ظاهر شده‌اند و بی‌شک دیر یا زود شاهد افزایش رقابت در این زمینه خاص و عرضه لپ‌تاپ‌های این چنینی خواهیم بود. آقای تایلر بوسمنی (Tyler Bosmeny) مدیر عامل شرکت کلور (Clever) در این رابطه می‌گوید:

“موفقیت‌هایی که کروم‌بوک‌های گوگل کسب کرده‌اند سبب می‌شود تا سایر برندهای بزرگ فعال در زمینه تکنولوژی و دستگاه‌های هوشمند هم برای سرمایه‌گذاری در این بخش خود را آمده کنند. پس تعجبی ندارد که در آینده شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با این حوزه باشیم.”

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *