زمان به سرعت برق می گذرد اما عکس ها یادگاری از گذشته سالیان سال باقی می مانند. اما پشت این عکس ها چه داستانی نهفته است که آن ها را تبدیل به تصاویری نمادین کرده است؟ بدونیم پرده از این داستان ها بر میدارد.

داستان پشت عکس های معروف

داستان پشت عکس های معروف

پرتره آلبرت انشتین

این تصویر انشتین مربوط به بعد از مراسم تولد ۷۲ سالگی اش است. در حالی که عکاسی به نام Arthur Sasse از او درخواست عکس می کند انشتین رو بر می گرداند و زبانش را بیرون می آورد. بعدها انشتین این عکس را در تمام کارت تبریک های خود استفاده می کند.

داستان پشت عکس های معروف

ناهار روی آسمانخراش

تصویر ۱۱ کارگر ساختمان سازی در حال استراحت در وعده ناهار. این عکس به منظور پیشرفت و تبلیغ مرکز راکفلر در نیویورک گرفته شده است.

داستان پشت عکس های معروف

کاور آلبوم Abbey Road گروه بیتلز

عکس کاور دوازدهمین آلبوم این گره درست در خیابان استودیو گرفته شده است. به خاطر این عکس جاده برای چند دقیقه کاملا بسته شده است. در همین لحظه یک توریست آمریکایی که در کنار یکی از ماشین های پارک شده ایستاده بود از این کار آن ها شوکه می شود اما مدتی بعد عکس خودش را روی کاور آلبوم پرطرفدار این گروه می بیند.

داستان پشت عکس های معروف

دختر افغان

در سال ۱۹۸۴ عکاسی به نام Steve McCurry به افغانستان برای گرفتن عکس هایی از جنگ سفر می کند. در یکی از کمپ های پناهندگان دختر ۱۲ ساله ای نظرش را جلب می کند دختری که خانواده اش را در جنگ از دست داده بود. استیو از او چند عکس می گیرد و بعد از این که به خانه باز می گردد متوجه می شود چه عکس های تاثیرگذاری از او گرفته است. در سال ۲۰۰۲ صاحب عکس را پیدا می کند که ازدواج کرده و در افغانستان به زندگی ادامه داده است.

داستان پشت عکس های معروف

آیا این عکس واقعی است؟

آلبرت انشتین هرگز در نزدیکی انفجار هسته ای در نوادا در سال ۱۹۶۲ دوچرخه سواری نکرده است زیرا او درست ۷ سال پیش از این واقعه درگذشته است.

bedunim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *