۱۵ سپتامبر سال ۱۹۹۷ مصادف است با ثبت دامنه‌ی گوگل، محبوب‌ترین و پرکاربردترین موتور جستجوی جهان؛ تولد گوگلرا باید آغاز فصل جدیدی در تاریخ دنیای فناوری عنوان کرد. گوگل که امروز جزو بزرگ‌ترین بازبگران دنیای فناوری است، در بیست سال اخیر تأثیر فراوانی بر دنیای فناوری داشته و به‌نوعی سمت‌وسوی پیشرفت اینترنت و دنیای فناوری را تعیین کرده است؛ امروز بیستمین سالگرد ثبت دامنه‌ی Google.com است.

درصورتی‌که اطلاعات ثبت‌شده در WHOIS برای دامنه‌ی گوگل را مطالعه کنید، تاریخ ۱۵ سپتامبر را به‌عنوان روزی که این دامنه‌ ثبت شده است، مشاهده خواهید کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این دامنه اخیرا با MarkMonitor ثبت و تاریخ آن تا سپتامبر ۲۰۲۰ به‌روز شده است.

سال ۲۰۱۵ بود که یکی از کارمندان گوگل متوجه انقضای تاریخ ثبت دامنه‌ی گوگل شد و به‌سرعت این دامنه را برای خود به ثبت رساند. یک دقیقه پس از ثبت این دامنه توسط این کارمند گوگل، این کمپانی به‌سرعت وارد عمل شد و خرید این دامنه را باطل کرد. این اقدام گوگل بنا بر قوانین موجود کاملا قانونی بود؛ چرا که این کمپانی ثبت‌کننده‌ی دامنه‌ی مورد نظر محسوب می‌شد و از این‌رو دوباره مالکیت دامنه را به‌راحتی در اختیار گرفت.

زومیت

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *