لئوناردو دی کاپریو در فیلم‌های پرفروش و جاودانه‌ای مثل Titanic، The wolf of wallstreet و Revenant به ایفای نقش پرداخته. او بیشتر به خاطر قرار گذاشتن با سوپرمدل‌ها و اینکه بازیگر بسیار با استعدادی است شناخته شده است.

۱.لئوناردو در ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ در لس آنجلس به دنیا آمده است.

۲. اسم کامل او LEONARDO WILHELM DICAPRIO می‌باشد.

۳. اسم او را به این دلیل لئوناردو گذاشتن چراکه اولین بار که در شکم مادرش لگد زد، او جلوی تابلویی از لئوناردو داوینچی ایستاده بود.

۴. والدینش وقتی او هنوز کودک بوده از هم جدا شدند و دی کاپریو بیشتر به دست مادرش بزرگ شد.

۵. در سن ۱۰ سالگی به او پیشنهاد شد که اسمش را عوض کند و چیزی دوستانه‌تر و آمریکایی‌تر مثل لنی ویلیامز بگذارد اما او نپذیرفت.

۶. پدرش نصف آلمانی نصف ایتالیایی ومادرش آلمانی است.

۷. در سال ۱۹۹۸ او توسط PEOPLE MAGAZINE به عنوان یکی از ۵۰ فرد زیبای دنیا انتخاب شد.

۸. او برای بازی در نقش پیتر پارکر در مرد عنکبوتی انتخاب شده بود اما دست آخر نقش به دوست کودکی‌اش TOBEY MAGUIRE داده شد.

۹. در حین انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸، لئوناردو دی کاپریو ۲۸۰۰ دلار به کمپین انتخاباتی باراک اوباما اهدا کرد. که این بیشترین میزان پولی است که یک فرد در طی انتخابات می‌تواند به کمپینی اهدا کند.

۱۰. قد لئوناردو دی کاپریو ۱۸۳ سانتی متر است.

۱۱. جدا از ۳ جایزهٔ گلدن گلوب، او هیچوقت جایزهٔ بزگتری نبرده بود. او پیش از این ۶ بار نامزد اسکار شده بود تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۱۶ به خاطر بازی در فیلم REVENANT توانست این جایزه را از آن خود کند.

۱۲. لئوناردو دی کاپریو در سال ۲۰۱۴ به عنوان سفیر صلح سازمان ملل انتخاب شد و به  عنوان نمایندهٔ این سازمان در امور مربوط به تغییرات جوی و آب و هوایی برگزیده شد.

۱۳. او بازیگری را در سن ۵ سالگی و با بازی در سریال تلویزیونی رامپر روم آغاز کرد اما به علت رفتارش از پروژه اخراج شد.

حدود ۲ روز پیش خبری پیچید مبنی بر اینکه لئوناردو دی کاپریو قرار است در نقش جوکر بازی کند. حال باید ببینم که او با بازی در نقش این کاراکتر معروف بار دیگر از خودش اثری تماشایی خلق می‌کند یا خیر.

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *