خانه تکنولوژی اخبار دانشمندان زیست‌پذیری سیاره‌های تراپیست-1 را بررسی کردند

دانشمندان زیست‌پذیری سیاره‌های تراپیست-1 را بررسی کردند

0

دانشمندان زیست‌پذیری سیاره‌های تراپیست-1 را بررسی کردند

دانشمندان با استفاده از مدل‌سازی سه بعدی اقلیمی ، آب‌وهوای احتمالی و همچنین امکان زیست‌پذیری سیاره‌های خاکی را که در منظومه فراخورشیدی تراپیست-1 TRAPPIST-1))  شناسایی شده‌اند، بررسی کردند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که سیاره‌های b، c و d (سه سیاره درونی منظومه) در لبه داخلی کمربند حیات ستاره خود قرار دارند و اگر زمانی در سطح این سیاره‌ها آب مایعی وجود داشته، این آب احتمالا تحت تأثیر اثر گلخانه‌ای شدید به فضا گریخته و از دست رفته است. این بررسی نشان می‌دهد که سه سیاره بیرونی (f، gو h) که در لبه خارجی کمربند حیات منظومه قرار دارند به علّت دوری از ستاره خود ممکن است دچار‌ یخبندان سرتاسری شده باشند، امّا یافته‌ها نشان می‌دهند که سیاره میانی (e) می‌تواند بهترین نامزد برای یک جهان قابل سکونت پوشیده از اقیانوس در این منظومه باشد.

در این پژوهش‌ها فرض شده است که این سیاره‌ها زمانی پوشیده از اقیانوس بوده‌اند و جو آن‌ها متشکّل از N2، CO2 و H2O بوده است.

این پژوهش‌ها در مقاله‌ای با عنوان «ارزیابی زیست‌پذیری منظومه تراپیست-1 با استفاده از یک مدل اقلیمی سه بعدی» (Assessing the Habitability of the TRAPPIST-1 System Using a 3D Climate Model) در نشریه استروفیزیکال ژورنال لترز Astrophysical Journal Letters)) منتشر شده است. برنامه «دنیاهای حیات پذیر» ((Habitable Worlds ناسا این پژوهش را مورد پشتیبانی قرار داده است.

نیلوفر ترکزاده

تانی کال

برگرفته از nasa

نجوم

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *