«دانکن جونز» با یک رمان مصور دنیای فیلم‌های Moon و Mute را به پایان می‌برد

سه‌گانه‌ی «دانکن جونز» با انتشار رمان مصور «مدی: روزی روزگاری در آینده» (Madi: Once Upon A Time In The Future) به پایان‌ می‌رسد. این کتاب سومین عنوان از مجموعه‌ی علمی-تخیلی جونز است که در سال ۲۰۰۹ با «ماه» آغاز و در سال ۲۰۱۸ با فیلم «بی‌زبان» نت‌فلیکس ادامه پیدا کرد. هر اثر داستانی متفاوت در یک دنیای واحد را روایت می‌کند. در «ماه» جونز، «سم راک‌ول» در یک نقش دوگانه ظاهر شد و تحسین منتقدین را برانگیخت. جونز تابستان گذشته اعلام کرده بود که «دنیای ماه» خودش را با یک رمان مصور به پایان می‌رساند.

«مدی» یک رمان مصور ۲۶۰ صفحه‌ای با مضمون سفر توصیف شده که با همکاری جونز و «الکس دی کمپی» به نگارش درآمده است. این دو برای تصاویر کتاب از هنرمندانی چون «گلن فابری»، «سایمون بیسلی»، «دانکن فگردو» و «پایا گوئرا» یاری جسته‌اند. کتاب مراحل پایانی آماده‌سازی را طی می‌کند. قیمت نسخه‌ی سخت جلد کتاب ۴۹ دلار و نسخه‌ی معمولی ۲۹ دلار خواهد بود. نسخه‌ی دیجیتال این کتاب منتشر نخواهد شد.

داستان کتاب در مورد «مدی پرستون» است، مأمور سابق نیروهای ویژه‌ی بریتانیاست که تا گردن در قرض و بدهی فرو رفته. این زن و سایر همکارانش بازنشسته شده‌اند اما برای نگه‌داشتن تکنولوژی به کار رفته در آنان در حین انجام وظیفه، باید مبالغی را پرداخت کنند. آن‌ها برای «اتحادیه آزادی» کار می‌کنند اما مصدومیت‌های‌شان در حین انجام مأموریت‌ها تنها بدهی‌‌های آنان را بالاتر می‌برد. «مدی» تصمیم می‌گیرد کار تازه‌ای شروع کند و برای پرداخت بدهی‌های خود به اندازه‌ی کافی پول به دست بیاورد.

جونز تابستان سال ۲۰۱۹ گفته بود که تصمیم دارد سه‌گانه‌ی «ماه» را با یک رمان مصور به پایان ببرد. فیلمنامه‌ی «مدی» از مدت‌ها قبل به نگارش درآمده و در حال حاضر به فروش گذاشته شده است. او در آن زمان گفته بود: «فیلم عظیم‌تری است. در این دوران که تولید فیلم‌های اریجینال با بودجه‌های زیاد به حداقل رسیده، جذب سرمایه کار سختی است، بنابراین درنهایت تصمیم گرفتم یک رمان مصور منتشر کنم که دست کم به شکلی وجود پیدا کند. سپس امیدوارم که اگر مردم آن را بخوانند و هیجان‌زده شوند، سعی خواهم کرد برای ساختن فیلم هم به دنبال جذب سرمایه بروم.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *