“در”؛ عنوان مخفی فصل دوم سریال Westworld

با توجه به اینکه زمان زیادی تا شروع پخش فصل دوم سریال Westworld باقی نمانده، شورانرهای این سریال در صحبت های تازه خودشان به عنوان رمزآلود فصل جدید اشاره کرده اند که می تواند اشاره مستقیمی به موضوع فصل داشته باشد. Westworld در واقع سریالی است تماما درباره گره گشایی از رمزها و حل کردن پازل ها، پس اصلا عجیب نیست که می شنویم هر فصل از این سریال درام، علمی-تخیلی برای خودش یک عنوان مخفی دارد.

علاوه بر این، این عنوان ها – که همواره نویسنده و ﺗﻬﯿﻪﮐﻨﻨﺪﻩهای سریال از آن استفاده می کنند – به طور بالقوه سرنخ هایی کلیدی در مورد دامنه کلی فصل به ما ارائه می دهد. تا اینجا، از عناوین فصل های سریال Westworld مانند یک راز نگه داری می شد، اما شورانرهـای سریال، آقای ﺟﺎﻧﺎﺗﺎﻥ ﻧﻮﻻﻥ (شوالیه تاریکی) و همسرش ﻟﯿﺰﺍ ﺟﻮﯼ در یک مصاحبه با EW بلاخره از این راز پرده برداشته اند.

نولان درباره فصل اول به EW گفت: “فصل اول یک سفر درونی بود، این یک سفر بیرونی است،” او در ادامه گفت: “این یک جستجو برای چیز دیگریست که فراتر از پارک است، و چیز دیگری که در پارک است. آیا پارک های بیشتری هستند؟ پارک چقدر بزرگ است؟ چه چیزی فراتر از پارک است؟ ما فصل هایمان را بعنوان قطعات گسسته کل مجموعه تصور می کنیم، [مثل پازل احتمالا] به همین منظور فصل های ما برای خودشان نام دارند. اولین فصل ‘ماز’ (مارپیچ) نام داشت و دومین فصل ‘در’ نام دارد…”

اگر کمی به عقب بازگردیم متوجه می شویم که چرا فصل اول “مارپیچ” نام داشت – میزبان ها از یک هزارتوی ذهنی دقیق برای حرکت استفاده می کنند که توسط خالقان آنها طراحی شده تا در نهایت از خودشان هوشیاری نشان دهند. حال از آنجا که کلمه “مارپیچ” یا همان هزارتو که عنوان فصل اول بود به دامنه کلی داستان فصل اشاره داشت، پس برای فصل دوم هم این موضوع صدق می کند. مثلا کلمه “در” می تواند به معنی خروج میزبان ها از پارک به سوی بیرون باشد یا یک پارک دیگر، و اشاره ای داشته باشد به تمام احتمالاتی که در نهایت به سرنگونی خالقین پارک به دست میزبان ها ختم می شود. شاید هم یک ماجرای دیگر، چون تایید نشده نمی توانیم دقیق صحبت کنیم.

ما به تازگی مطلع شده ایم که طی فصل دوم سریال Westworld قرار است از ﺷﻮﮔﺎﻥ ﻭﺭﻟﺪ (Shogun World)، یک پارک با تیم سامورائی/فئودالی ژاپن دیدن کنیم، اما معلوم نیست که این “در” دقیقا به کجا راه دارد و فصل دوم Westworld بینندگان خودش را به کجا می کشاند. اما امیدواریم تجربه خوبی باشد.

از ستارگان اصلی Westworld می توانیم به ﺍﯾﻮﺍﻥ ﺭﯾﭽﻞ ﻭﻭﺩ، ﺗﻨﺪﯼ ﻧﯿﻮﺗﻮﻥ، ﺟﻔﺮﯼ ﺭﺍﯾﺖ، ﺟﯿﻤﺰ ﻣﺎﺭﺳﺪﻥ، ﺑﻦ ﺑﺎﺭﻧﺰ، ﺍﯾﻨﮕﺮﯼ ﺑﻮﻟﺴﻪ ﺑﺮﺩﺍﻝ، ﮐﻠﯿﻔﺘﻦ ﮐﻠﯿﻨﺰ ﺟﻮﻧﯿﻮﺭ، ﻟﻮﮎ ﻫﻤﺴﻮﺭﺙ، ﺍﺩ ﻫﺮﯾﺲ، ﺗﻠﻮﻻ ﺭﺍﯾﻠﯽ، ﺟﯿﻤﯽ ﺳﯿﻤﭙﺴﻮﻥ و ﺁﻧﺠﻼ ﺳﺎﺭﺍﻓﯿﺎﻥ اشاره کنیم. پخش فصل دوم این سریال یکشنبه ۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت ۹۷ آغاز شود.

تانی کال

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *