درختان هوشمند خورشیدی در دوبی علاوه بر ایجاد سایه برای شهروندان این کشور، با استفاده از تکنولوژی روز و انرژی پاک، اینترنت وای فای را نیز برای آنها تامین می کنند.

اما چگونه؟

این درختان هوشمند خورشیدی که به شکل نخل در مکان ‌های عمومی سطح شهر و حتی سواحل نصب شده اند منبع ایستگاه تامین برق و اینترنت محسوب می شوند.

پروژه نصب درختان نخل خورشیدی ، در دوبی که به یکی از کشورهای مدرن و ثروتمند دنیا مشهور است، به 6 دلیل راه اندازی شده است. 1- تامین اینترنت رایگان. 2 – تامین امنیت و مسائل اورژانسی چراکه هریک از آنها دارای دوربین مداربسته مادون قرمز ۳۶۰ درجه هستند و همچنین به یک دکمه شرایط اورژانسی نیز مجهز گشته اند. 3 – تولید برق توسط پنل‌ های خورشیدی 4- دسترسی مردم به اپلیکیشن ها و برنامه های وبسایت های مختلف با استفاده از صفحه نمایش آنها. 5 – وجود صفحه نمایش دیجیتال خارجی در این درخت ها که از طریق آن آگهی ‌های بازرگانی و پیغام‌ های دولتی برای مردم به نمایش در می آید. 6 – تامین برق و شارژ وسایل الکترونیکی به میزان ۲.۵ برابر بیشتر از ایستگاه‌ های معمولی.

نکته جالب تعبیه صندلی ‌هایی برای استراحت مردم در زیر این درختان نخل خورشیدی است که شهروندان و جهانگردان می توانند با نشستن بر روی آنها و استفاده از اینترنت وای فای رایگان و امکانات دیگر آن، لذت ببرند. همچنین پنل‌ های خورشیدی که در بالای این درختان نخل نیز در نظر گرفته شده، در شب نور سبزرنگِ قابل توجهی را به نمایش در می آورد.

درختان هوشمند خورشیدی دوبی

درختان هوشمند خورشیدی دوبی

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *