خانه ورزش اخبار ورزش درخشش ذخیره‌های کی‌روش در اروپا

درخشش ذخیره‌های کی‌روش در اروپا

0

درخشش ذخیره‌های کی‌روش در اروپا

ترکیب تیم کی‌روش برای جام‌جهانی تا حدود زیادی مشخص است. علامت سوال‌های زیادی وجود ندارد و تقریبا همه می‌دانند که کدام بازیکنان قرار است در ترکیب اصلی قرار بگیرند کدام بازیکنان تعویضی به میدان می‌آیند. البته کی‌روش در تمام این‌سال‌ها نشان داده که از قدرت غافلگیری بالایی هم برخوردار است و می‌‌تواند تصمیماتی شگفت‌انگیز در آخرین لحظه بگیرد.

یکی از حیاتی‌ترین بازیکنان تیم ملی در جام‌جهانی روسیه تک مهاجم ایران خواهد بود. بازیکنی که قرار است تک تیرانداز کی‌روش مقابل قدرت‌های فوتبال باشد. اگرچه تیم ملی چهار مهاجم دارد اما مشخص است که اولویت با کدام بازیکن برای حضور در خط حمله خواهد بود. آزمون و قوچان نژاد دو گزینه اصلی هستند و کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی دو گزینه بعدی. آن چیزی که نگران‌کننده است روند معکوس عملکردی این بازیکنان است. یعنی این که مهاجمان اصلی مدتهاست عملکرد خوبی ندارند و بازیکنان فرعی در حد ستاره ظاهر شده‌اند. سردار آزمون البته قبل از آن که گل‌نزدنش به بحران تبدیل شود بالاخره توانست در هفته بیستم موتورش را روشن کند و مقابل تیم انتهای جدولی با یک گل و یک پاس گل فعلا آبی بر آتش انتقادات بریزد. اگرچه بیست هفته و یک گل و دوپاس گل آمار اصلا مناسبی نیست اما می‌شود امیدوار بود که موتورروشن‌شده آزمون در بازی‌های بعدی هم بتازد.

قوچان نژاد هم مثل آزمون شرایط خوبی ندارد با این تفاوت که آخرین بازی نه تنها اتفاق خوبی برای او نیفتاد که اولین نیمکت‌نشینی نود دقیقه ای او رقم خورد. قوچان نژاد در هفته پانزدهم با یک گل و یک پاس گل نیمکت‌نشین شد تا راه یافتنش به ترکیب اصلی شاید کمی سخت شود.

در آن سو اما مهاجمان غیراصلی تیم‌ملی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. کاوه در هفده هفته هم شانزده بازی انجام داده و ۷ گل زده و ۵ پاس داده. عملکرد او در ۵ بازی آخر با سه گل و ۴ پاس گل رویایی‌تر هم بوده است. جالب است که کاوه رضایی این فصل بهترین عملکردش در زمان فوتبالش را به نمایش گذاشته است. او در بهترین فصلش در لیگ برتر تنها ۷ گل زده است، یعنی معادل گل‌هایش در نیمی از فصل بلژیک.

کریم انصاری‌فرد هم شرایطی مشابه کاوه رضایی دارد. او در ۱۴ هفته‌ای که از لیگ یونان گذشته ۱۰ بازی انجام داده و با ۷ گل و سه پاس گل، توانسته آماری طلایی ثبت کند. آمار میانگین تاثیر گذاری روی یک گل در هر مسابقه، جایگاه او را در تیم ملی را هم محکم‌تر کرده است.

جابجایی حقیقی و احمدی در جام جهانی قبل، نشان داد کی‌روش قابلیت سورپرایزهای لحظه آخری در جام جهانی را دارد. سورپرایزهایی که شاید با ادامه عملکرد بد آزمون و گوچی و موفقیت انصاری‌فرد و رضایی، تکرار شود و چهره جدیدی در روسیه، به ترکیب اصلی تیم ملی برسد.

تانی کال

برنامه نود

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *