خانه ورزش اخبار ورزش درخواست فدراسیون فوتبال از AFC: بازی‌های استقلال و تراکتور مقابل عربستانی ها جابجا شود

درخواست فدراسیون فوتبال از AFC: بازی‌های استقلال و تراکتور مقابل عربستانی ها جابجا شود

0

درخواست فدراسیون فوتبال از AFC: بازی‌های استقلال و تراکتور مقابل عربستانی ها جابجا شود

در حالیکه فدراسیون فوتبال هنوز از اعلام کنفدراسیون فوتبال  آسیا برای تعیین کشور میزبان تیم های استقلال و تراکتورسازی شوکه شده اما ظاهرا فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است با ارسال درخواستی رسمی، مقدمات جایجایی مکان دیدارهای رفت و برگشت تیمهای استقلال و تراکتورسازی مقابل نمایندگان عربستان در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا را فراهم کند.

به گزارش وب سایت  نود، بعد از اعلام ناباورانه کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر اینکه دیدار نمایندگان ایران و عربستان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید در عمان برگزار شود، فدراسیون فوتبال ایران دچار یک شوک شد. همانطور که می دانید کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نامه تیمهای ایرانی را مجبور به بازی در عمان کرده است.

مصاحبه های تاج و آصفی مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال هم چرخش های زیادی داشته و در حالیکه از میزبان شدن در قطر خبر می دادند و حتی فدراسیون فوتبال، استقلال را از میزبان شدن در کشورهایی مثل تاجیکستان و ازبکستان و قرقیزستان و ترکمنستان پشیمان کرد تا این تیم در دوحه میزبان الهلال باشد، اما نامه دستوری ای اف سی معادلات را عوض کرد.

 

از اول هم عمان را می خواستند؟

موضع جدید فدراسیون فوتبال و مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال درحالی مطرح شده که تجربه میزبانی مسقط برای هواداران ایرانی نشان می دهد که با توجه به فاصله عمان تا عربستان، حضور عربستانی ها در مسقط می تواند به ضرر تیمهای ایرانی باشد. شاید تنها منفعت حاصل از میزبانی در مسقط، ماجرای بلیت فروشی باشد که در فصل گذشته این بلیت فروشی هم با ابهاماتی هم مواجه شد. ابهاماتی که طاهری مدیرعامل وقت به آن پاسخ نداد و پای چندین شرکت هم در این میان مطرح شد. اینکه تاج و آصفی تاکید می کنند که از اول فدراسیون و باشگاهها میزبانی در عمان را می خواستند در نوع خود عجیب به نظر می رسد و این در حالی است که همه می دانند هیچ کدام از نماینده ها و حتی خود فدراسیون هم میزبانی در عمان را نمی خواستند. در بیانیه اخیر تراکتورسازی هم تاکید شده بود که این تیم فقط در تبریز یا دوحه به مصاف حریف عربستانی می رود و نامی از مسقط دیده نمی شد.

 

آخرین تیر چله کمان فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال که در روزهای گذشته می خواست میزبانی در قطر حفظ کند نشان داد که از بازی در مسقط هم زیاد ناراضی نیست. اما مثل اینکه فدراسیون فوتبال تلاش جدیدی را شروع کرده است. اینکه ماجرا را به فیفا بکشد و تا بازی برگشت دو تیم استقلال و تراکتورسازی مقابل حریفان عربستانی، دعوی جدیدی را مطرح کند. این آخرین امید فدراسیون فوتبال وباشگاههای ایرانی است. اینکه در جدیدترین اقدام، مسئولان فدراسیون فوتبال قصد دارند تا درخواست جدیدی از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دیدار با نمایندگان عربستان داشته باشند. تراکتور و استقلال در دور رفت دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا میزبان دو نماینده عربستان یعنی الاهلی و الهلال هستند و این یعنی هر دو تیم بایستی برای رویارویی با عربستانی ها، به مسقط بروند. با این حال مسئولان فدراسیون قصد دارند تا با تنظیم نامه ای درخواست رسمی ایران برای تعویض دیدارهای رفت و برگشت با نمایندگان عربستانی را به AFC بفرستند. این یعنی به جای آنکه تراکتور در روز ۲۳ بهمن در مسقط میزبان الاهلی باشد، به امارات(که کشور اعلام شده برای میزبانی عربستانی ها از تراکتور است) برود تا الاهلی میزبان این تیم باشد و استقلال به جای آنکه روز اول اسفند در مسقط میزبان الهلال باشد، به کویت(که کشور اعلام شده برای میزبانی عربستانی ها از استقلال است) برود. در نهایت اینکه با جایجایی دیدارهای رفت و برگشت دو تیم، فدراسیون این فرصت را خواهد داشت تا با رایزنی های مختلف با فیفا، بتواند دست‌کم دوحه قطر را برای دور برگشت و رویارویی نمایندگان ایران و عربستان در نظر بگیرد. باید دید کنفدراسیون فوتبال آسیا با این تقاضا موافقت می کند یا نه. هر چند به نظر می رسد که این تقاضای فدراسیون فوتبال هم مثل دیگر تقاضاها رد شود! البته فدراسیون در نامه اش اعلام نکرده که در بازی های برگشت تیم های ایرانی مقابل عربستانی ها، آنها در مسقط به میدان نمی روند.

 

تاج در زوریخ مذاکره می کند

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران قرار است فردا (پنجشنبه) در نشست اعضای کمیته سازماندهی مسابقات فیفا در مقر بالاترین نهاد فوتبالی جهان در شهر زوریخ سوئیس حضور پیدا کند. او حالا در سوئیس حضور دارد و می خواهد در حاشیه این نشست با اینفانتینو در خصوص تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای بازی‌ نمایندگان ایران و عربستان در زمینی بی‌طرف گفت‌وگو کند، اما با توجه به سفر رئیس فیفا به عمان و ویتنام باید دید این دیدار انجام خواهد شد یا نه. تاج امیدوار است بتواند طی پنجشنبه و جمعه اینفانتینو رئیس فیفا یا فاطما سامورا دبیرکل فیفا را ببیند. او البته با نامه ای مفصل به فیفا رفته و فردا پس از جلسه کمیته مسابقات قصد دارد برای حضور اینفانتینو در تهران هم مذاکره کند. سفری که به نظر می رسد ۵۰-۵۰ است و شاید حضور اینفانتینو در تهران به این راحتی ها هم میسر نشود.

 

برنامه دیدارهای استقلال و تراکتورسازی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸

 

دور رفت:

دوشنبه ۲۳ بهمن- تراکتورسازی – الاهلی عربستان

سه شنبه اول اسفند- استقلال – الهلال

 

دور برگشت:

سه شنبه ۱۴ فروردین- الاهلی عربستان – تراکتورسازی

دوشنبه ۲۷ فروردین- الهلال – استقلال

تانی کال

برنامه نود

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *