با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنران ، نویسنده و بنیان‌گذار 2lookup ، یک پلت فرم برای ارتباط مثبت مشترک خاطرات خود با رئیسش ایان لیتل و درس‌هایی که از او آموخت را با ما به اشتراک می‌گذارد.

فیونا گرینوالد می‌گوید، ایان لیتل رئیس بخش خزانه‌داری و امور مالی بود که به طور ناگهانی در سال ۲۰۰۶ درگذشت. در آن زمان من حدود ۲۰ سال داشتم و به سختی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بودم و اعتماد به نفسم بیش از حد بود. به نظر می‌رسد کسانی که حدود ۲۰ سال سن دارند و به سختی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند دارای اعتماد به نفس بالایی هستند.

هنگامی که ایان فوت کرد غم و اندوه بسیاری در میان همکارانش به وجود آمد. او به مدت هشت سال مدیریت سازمان ما را به عهده داشت و قبل از آن نیز مدیری بسیار محترم در بخش‌های عمومی و خصوصی بود.

به عنوان یک تحلیلگر جوان من کاری با ایان نداشتم، اما با این حال هنوز هم او را به یاد می‌آورم زیرا او بدون اینکه اسم من را بداند ۲تا از بزرگ‌ترین درس‌های ارزشمند زندگی را به من آموخت.

اولین درسی که او به من آموخت قانون ۸۰ درصد ۲۰درصد بود. ایان می‌گفت  هنگامی که شما دیرتر از موعد مقرر کار خود را ارائه دهید، دیگر ارزشی ندارد که گزارش کار شما به چه اندازه کامل و عالی است. ۸۰ درصد کار خود را به انجام برسانید‌ و آن را در زمان مقرر خود تحویل دهید. مزایای ۲۰ درصد باقی ‌مانده از کار شما کمتر از زمان‌بندی کارتان است‌.

ایان در انجام دادن کار درست بسیار سختگیر بود، اما او همیشه بر روی پیامدهای هر فرصت تمرکز می‌کرد. یک نامه کاری یا گزارش کاری از موعد مقرر گذشته برای او بدتر از یک نامه یا گزارش کار با دستور زبان ناقص بود (اگرچه محاسبات ناقص بحثی کاملاً متفاوت هستند.)  ایان کسی نبود که آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه را برای حل مشکلی انتخاب کند. در واقع هنری به عنوان یکی از همکارانش، یکی دیگر از سران خزانه‌داری می‌گوید که “ایان از هیجان راه‌حل آسان برای کارهایش انگیزه نمی‌گرفت، برای او مشکلاتی که ارزش نگرانی داشتند دارای یک بعد استراتژیک بودند. این‌گونه مشکلات خواستار یک بررسی طولانی و تحلیلی مبتنی بر شواهد  بودند و راه‌حل آن‌ها مستلزم پیگیری شدید بود.” اما ایان همیشه ارزش‌ها و پیامد‌های اساسی در مقابله با هر فرصت را شناسایی می‌کرد و یکی از راه‌های اندازه‌گیری او قانون ۸۰ درصد ۲۰ درصد بود.

۸۰ درصد کار خود را به انجام برسانید‌ و آن را در زمان مقرر خود تحویل دهید. مزایای ۲۰ درصد باقی ‌مانده از کار شما کمتر از زمان‌بندی کارتان است‌.

این قانون تا به حال چه در زندگی شخصی و زندگی حرفه‌ای هنگامی که می‌خواستم مقدار انرژی و ارزشی را که بر روی شخص و یا کاری می‌گذاشتم را حساب کنم، با من همراه است.

هر فرصتی در زندگی ما پیامدی دارد چه این فرصت در نوشتن یک نامه، درست کردن نهار برای مدرسه و یا رفتن به تعطیلات باشد. در تمامی این فرصت‌ها یک هزینه مشترک وجود دارد که ما آن هزینه را به عنوان زمان می‌شناسیم. تنها هزینه‌ای که نمی‌توانیم آن را جایگزین کنیم.

البته لازمه موفقیت تلاش بسیار است و همچنین اغلب برای رسیدن به موفقیت زمان‌بندی و مقداری شانس هم نیاز است. موفقیت در قالب‌های مختلف و آنچه شما امیدوارید تا به دست بیاورید ظاهر می‌شود. اغلب شما باید سطحی ذاتی از استعداد را نیز داشته باشید و گاهی هم باید شخصیتی جذاب داشته باشید. اما از نظر من موفق‌ترین افراد کسانی هستند که پیامد‌های هر فرصت را ارزیابی می‌کنند و این کاملاً با عقل جور در می‌آید که کسی همانند ایان که رئیس یک اداره دولتی بود و روزانه مسئولیت ارزیابی خطرات و فرصت‌های مالی را به عهده داشت، این موضوع را بهتر از هر شخص دیگری درک کند.

دومین درسی که ایان به من آموخت فروتنی و تواضع بود. نزدیک‌ترین ارتباطم با ایان روز قبل از کریسمس پارسال بود، درست قبل از چای صبحگاهی خانوادگی سالانه که در آن کارکنان می‌توانستند اعضای خانواده‌شان را با خود بیاورند. در آن زمان یک توله سگ جدید گرفته بودم و با اینکه می‌دانستم سگ‌ها اجازه‌ی ورود به ساختمان ندارند، توانستم آن را دزدکی با قایم کردنش در کیف بزرگی از کنار حراست رد کنم. حس رضایت از خودم داشتم. با آوردن “فرزندم” به چای صبحگاهی احساس باهوش بودن می‌کردم. همان‌طور که از آسانسور خارج شدم، در کیف را باز کردم و گذاشتم توله سگ سر خود را از کیف بیرون بیاورد و همان‌طور که از گوشه‌ رد می‌شدم تقربیا با ایان برخورد کردم. او می‌توانست به من بگوید که سگ را سریعاً از ساختمان خارج کنم. او می‌توانست از قدرتش برای تحقیر کردن من استفاده کند. او حتی می‌توانست من را نادیده بگیرد زیرا که من کسی نبودم. به جای انجام این کارها او به من لبخند زد، کریسمس را تبریک گفت و به راه خود ادامه داد.

حداقل ۲۰ درصد از زمان‌ها، برای رهبر بودن در شغل خود نیاز دارید که مهربان باشید.

۱۰۰ درصد درست و صحیح بودن خوب است اما با مهربان بودن چیزهای بسیار بیشتری را به دست خواهید آورد. دپارتمان‌های خزانه داری محیط‌های گرم و دوستانه‌ای نیستند. بیشتر آن راجع عددهای فراوان و طعنه به یک دیگر است. بنابراین زمانی که رئیس بخشی باشید که به “سمت تاریک” معروف است، مهربانی صادقانه ویژگی بسیار قابل تحسینی به عنوان یک الگو مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر از ۱۰ سال بعد، هنوز این را به خاطر دارم. ایان لیتل به من آموخت که ۸۰ درصد زمان‌ها، انجام کار‌ها به صورت مؤثر از طریق پافشاری، چشم‌ انداز و در نظر گرفتن پیامد هر تصمیم گیری است. اما حداقل 20 درصد از زمان‌ها، رهبری در کار، مستلزم این است که فقط یک شخص خوب باشید، می‌توانید این کار را با داشتن مهربانی به شخص با اعتماد به نفس که در بیست سالگی خود قرار دارد و نگاهش به شما است و شما را به یاد خواهد  سپرد  آغاز کنید.

تانی کال

برگرفته از Success

یوکن

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…
  • استرس

    کاهش استرس در زندگی و کسب و کار

    کاهش استرس در زندگی و کسب و کار شکی نیست که استرس، احساسی کشنده است. بسیاری از متخصصان بهد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *