درمان خشکی پوست و مو در پاییز

خشکی پوست و مو در پاییز می تونه خیلی از افراد رو با کمی سرد شدن هوا دچار مشکل کنه. سرد شدن هوا و از دست رفتن رطوبت تابستونی باعث می شه که پوست و مو دچار خشکی بشن.

خیلی از افراد از زیاد شدن شوره سر، برخی دیگر از ریزش مو و برخی دیگر از خشک شدن پوستشون شکایت می کنن. برای مقابله با این مشکل، باید بدونین که خشکی پوست و مو در پاییز از مشکلاتیه که می شه با در نظر گرفتن چند نکته اون رو کاملا کنترل کرد.

درمان خشکی پوست و مو در پاییز

فصل پاییز هوا شروع به سرد شدن می کنه و این سرد شدن ممکنه برای برخی با پوست های حساس و خشک، مشکل آفرین بشه. از جمله توصیه هایی که به افراد با شروع فصل پاییز گوشزد می شه، استفاده بیشتر از محصولات مرطوب کننده است.

راه حل اول:

برای اینکه پوستتون گزندی نبینه، حتما از یه کرم ضد آفتاب مناسب بهره ببرین. بعضی افراد خیال می کنن با تموم شدن تابستون می تونن دیگه به پوستشون ضد آفتاب نزنن، در حالیکه مصرف ضد آفتاب توی تمام روزای سال توصیه می شه و هیچ وقت نباید مصرف اون رو قطع کرد.

راه حل دوم:

همیشه از مرطوب کننده سبک و مناسب پوستتون برای صورتتون استفاده کنین. مرطوب کننده ها زیر آرایش و همچنین به صورت مصرف دوره ای پوست شما رو آبرسانی کرده و اون رو شاداب نگه می داره.

راه حل سوم:

از مصرف روغن زیتون و بادوم غافل نشین. این دو روغن دوستدار پوست شما هستن و در تموم طول پاییز و زمستون می تونین بهشون اعتماد کنین.

راه حل چهارم:

یه لوسیون بدن مناسب برای بدن حتما توی خونه داشته باشین. پس از هر بار استحمام دست ها و پاهاتون رو با لوسیون مرطوب کنین.

یه لوسیون ساده حتی مناسب کودکان هم می تونه از بروز مشکلات پوستی شما خیلی کم کنه.

راه حل پنجم:

موهاتون رو با روغن بادام آشتی بدید. قبل از حمام موهاتون رو با این روغن به خوبی ماساژ بدین، پس از نیم ساعت به حمام برید و موهاتون رو طبق روال شست و شو بدین. تنها دقت کنین که زیاد توی مصرف شامپوهای غلیظ زیاده روی نکنین.

راه حل ششم:

تا جایی که ممکنه دفعات استحمام رو کاهش بدین. یادتون باشه که استحمام زیاد، چربی طبیعی پوست شما رو از بین می بره. پس با یه لیف نرم و شامپو بدنی ملایم پوستتون رو شست و شو بدین.

راه حل هفتم:

به جای استفاده از انواع شوینده های قوی، از شوینده های ملایم استفاده کنین.

راه حل هشتم:

به مقدار زیاد آب و انوع ویتامین های E و C مصرف کنین. از مصرف انواع میوه ها و سبزیجات فصل غافل نشین. این مواد می تونن به خوبی موها و پوست شما رو احیا کنن.

راه حل نهایی:

چاره ای برای درمان خشکی پوست و مو در پاییز

هرگز سیگار نکشین. سیگار به دلایل مختلفی برای پوست مضره. نیکوتین موجود توی سیگار رگ های خونی و از جمله مویرگ های تغذیه کننده پوست رو تنگ می کنه. در نتیجه خون کمتری به پوست می رسه و پوست دچار کمبود اکسیژن و مواد مغذی می شه که برای سلامتی پوست مضره و همچنین پوست رو خشک و زبر و سخت می کنه.

تانی کال

مثبت سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *