دفاع فیلمبردار Game of Thrones از تصاویر بیش از حد تاریک «نبرد وینترفل»

تصاویر اپیزود هشتاد و دو دقیقه‌ای سوم از فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» که «شب طولانی» نام داشت، آنقدر تاریک بود که صدای اعتراض هواداران به گوش فیلمبردار سریال رسید. بینندگان بسیاری در حین پخش این قسمت به سراغ شبکه‌های اجتماعی رفتند تا از نور بسیار پایین سریال که دیدن وقایع را دشوار می‌ساخت گلایه کنند. اما «فابیان واگنر» فیلمبردار «بازی تاج‌وتخت» به تازگی در مصاحبه‌های مختلفی از کارش دفاع کرده است.

واگنر در یکی از این مصاحبه‌ها با «وایرد» می‌گوید مشکل می‌تواند از تنظیمات تلویزیون بیننده باشد و نه فیلمبرداری سریال: «بخش زیادی از این مشکل به این برمی‌گردد که بسیاری از مردم نحوه‌ی تنظیم تلویزیون‌های خود را نمی‌دانند. بسیاری دیگر نیز متأسفانه بر روی تبلت‌های کوچک آن را نگاه می‌کنند که به هیچ وجه مناسب چنین سریالی نیستند.»

واگنر انکار نمی‌کند که ر فیلمبرداری «شب طولانی» از طیف رنگ‌های تیره استفاده شده، اما می‌گوید این تصمیم که از نور در صحنه‌های نبرد شبانه بیش از حد استفاده نشود عمدی بوده است. این فیلمبردار می‌گوید: «به هر شکل دیگری از آب درمی‌آمد درست نمی‌بود. هرآنچه ما می‌خواستیم مردم ببینند دیده‌اند.»

همانگونه که واگنر در مصاحبه‌ی دیگری با «ونتی فر» توضیح می‌دهد، هدف او برای نمایش ظاهر «نبرد وینترفل» این بوده که تحول از ظلمت به نور با تلاش و دستیابی به پیروزی شخصیت‌ها تطابق داشته باشد. با تاریک کردن تصویر، زبانه کشیدن شعله‌های آتش به عنوان نماد امید بیشتر به چشم می‌آید. برای نمونه نگاه کنید به صحنه‌ی شعله‌ور شدن شمشیرهای دتراکی‌ها. هدف این بوده است که آتش در حین نبرد تکامل یابد تا روایت نور با روایت شخصیت‌ها همراه شود.

سخنگوی شبکه‌ی HBO نیز در مصاحبه با «مادربرد» در پاسخ به این سؤال که آیا شبکه باید مسؤلیت این اشتباه را برعهده بگیرد یا نه می‌گوید: «در هیچیک از پلتفرم‌های HBO مشکلی وجود نداشته است.» واگنر اپیزودهای متعددی از «بازی تاج و تخت» از جمله «نبرد حرامزادگان» را با همکاری «میگل ساپوچنیک» تصویربرداری کرده است. این دو یک بار دیگر با اپیزود ماقبل پایانی فصل هشتم بازخواهند گشت.

سه اپیزود باقی مانده از فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» دوشنبه‌ها در دسترس قرار می‌گیرد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *