دفاع مجدد «جیمز گان» از مارول در مقابل انتقادات اسکورسیزی و کوپولا: «هر کسی نمی‌تواند ارزش این فیلم‌ها را درک کند»

نزاع هواداران و مخالفان مارول همچنان ادامه دارد. فیلمسازان بزرگی مانند «فرانسیس فورد کوپولا» و «مارتین اسکورسیزی» از فیلم‌های «دنیای سینمایی مارول» انتقاد کردند و آن را «نفرت‌انگیز» و همچون «شهر بازی» توصیف کردند. اکنون «جیمز گان» کارگردان چندگانه‌ی «محافظین کهکشان» (Guardian of the Galaxy) که در حال فیلمبرداری ریبوت «جوخه‌ی انتحار» (Suicide Squad) برای برادران وارنر است، شب گذشته به اظهارات کوپولا واکنش نشان داد.

گان که خود یک بار با کشف توئیت‌های غیراخلاقی‌اش توسط دیزنی اخراج و دوباره بازگردانده شده، یکشنبه شب در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت: «بسیاری از اجداد ما فکر می‌کردند فیلم‌های گنگستری شبیه به هم‌اند. پدران آن‌ها همین تصور را در مورد فیلم‌های وسترن داشتند و معتقد بودند که آثار «جان فورد»، «سم پکینپا» و «سرجو لئونه» با یکدیگر تفاوتی ندارند. به یاد می‌آورم یکی از عموهایم را که در پاسخ به ستایش‌های من از «جنگ ستارگان» می‌گفت: «وقتی که اسمش را ۲۰۰۱ گذاشته بودند این فیلم‌ها را دیدم، و پسر چقدر خسته‌کننده بودند!» ابرقهرمانان گنگسترها/کابوی‌ها و ماجراجویان فضایی امروزند. بعضی از فیلم‌های ابرقهرمانی افتضاح‌اند و بعضی زیبا. مانند فیلم‌های وسترن و گنگستری (و پیش از آن، تمامی فیلم‌ها)، هر کسی نمی‌تواند ارزش آن‌ها را درک کند، حتی بعضی از نوابغ و این هیچ اشکالی ندارد.»

به نظر می‌رسد که گان در واکنش به اظهارات «فرانسیس فورد کوپولا» در هنگام دریافت جایزه‌ی لومییر در لیون فرانسه که از اسکورسیزی دفاع کرده بود، این پست اینستاگرام را ارسال کرده باشد. کارگردان ۸۰ ساله گفته بود: «وقتی «مارتین اسکورسیزی» می‌گوید فیلم‌های مارول سینما نیستند، درست می‌گوید، زیرا انتظار می‌رود از سینما چیزی آموخته شود، چیزی تحصیل شود، چیزی روشنگر، چیزی آگاهی‌دهند، چیزی الهام‌بخش… من نمی‌دانم مردم چگونه با با بارها و بارها دیدن یک فیلم می‌تواند چیزی تحصیل کند. مارتین وقتی گفت این فیلم‌ها سینما نیستند مهربانانه سخن گفت. او نگفت نفرت‌انگیزند، ولی من به شما می‌گویم که هست.»

«جیمز گان» به دنبال اخراج از دیزنی به استودیوی وارنر رفت تا به گفته‌ی مدیران هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. او تصمیم گرفت ابتدا ریبوت «جوخه‌ی انتحار» را جلوی دوربین ببرد و سپس به سراغ تولید قسمت سوم «محافظین کهکشان» برود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *