دلیل حذف دکمه پرش از بازی God of War

طبق اخبار اطلاعات و اخبار رسیده در بازی جدید God of War دکمه پرش حذف شده است. در ادامه همراه باشید تا از توضیحاتی درباره نحوه بازی و این تغییر با خبر شوید.

چند روز پیش بود که مجله‌ی گیم اینفورمر اطلاعات جالبی از جدیدترین نسخه بازی God of War منتشر کرد. یکی از مهم‌ترین مواردی که در میان این اطلاعات نظر طرفداران را جذب کرد، نبود دکمه‌ی مخصوص پرش در بازی بود. این مورد یکی از چندین تغییری است که نسخه‌ی جدید بازی نسبت به نسخه‌های قبلی به خود می‌بیند. از تغییرات دیگر این بازی می‌توان به تمرکز بیشتر روی داستان و دوربین نزدیک به کاراکتر کریتوس اشاره کرد؛ دوربینی که به طور مشخصی نسبت به نسخه‌های قبل بازی به کریتوس نزدیک‌تر شده است.

به طبع، این تغییرات در رابطه با هسته اصلی بازی نگرانی‌هایی را برای طرفداران این مجموعه محبوب به وجود آورده است. مجله گیم اینفورمر هم ابایی از سوال پرسیدن در این رابطه نداشته و طی مصاحبه‌اش از کوری بارلوگ، کارگردان God of War، در این رابطه سوال پرسیده است. با این حال آن‌ها مستقیما در این رابطه سوالی مطرح نکردند، بلکه از مواردی پرسیدند که ممکن است از ارزش‌ها و موارد محبوب بازی God of War به شمار بروند. بارلوگ نیز در پاسخ گفت:

این یکی از اون لحظاتی هست که حقیقت رو می‌دونی، اما طوری بیانش می‌کنی که مخاطبت نارحت نشه. من قبلا به تیم توسعه بازی گفتم که از چیزی نترسند و عینا اولین موردی که اریک ویلیامز (طراح) به من گفت این بود: «باشه، نظرت راجع به پرش‌ها توی بازی چیه؟»

ویلیام قصد داشت تا از این طریق به بارلوگ بگوید که با توجه به زاویه نزدیک دوربین در این نسخه از بازی، دیگر نمی‌توان آن «سوپر پرش‌های دیوانه‌وار مخصوص گاد آف وار» را در بازی گنجاند. این باعث شد تا بارلوگ یک قدم به عقب برود و به آن «از چیزی نترسید» که به تیم گفته بود اندکی فکر کند؛ در حقیقت او باید با حذف موارد اساسی مانند دکمه‌ی پرش از بازی نیز کنار بیاید. در ابتدا اعضای تیم توسعه بازی روی دوربین جدید آن و سیستم کنترل بازی کار کردند و سرانجام متوجه شدند که برای این نسخه از بازی نیازی به دکمه‌ی پرش ندارند.

تانی کال

برگرفته از playstationlifestyle

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *