چند بار تا حالا براتون پیش اومده که قبل از خواب تنبلی تون اومده صورت رو بشورید. اگر از اون دسته آدم هایی هستید که معمولا این کار رو انجام نمی دید باید بدونید که خوابیدن با صورت آرایش کرده برای صورت خیلی مضرتر از اونی هست که فکرش رو می کنید. به دلایلی که در این جا توضیح داده شده باید صورت را قبل از خواب حتما شستشو بدید.

جلوگیری از آکنه

دلیل پیری پوست صورت

اگر فکر می کنید این مشکل فقط برای نوجوان ها پیش میاد کاملا در اشتباه هستید. در واقع جوش ها با نشستن صورت هم بوجود میان زیرا بسته شدن منافذ پوست تبدیل به جوش و آکنه می شه. اگر چنین مشکلی دارید از لوازم آرایشی بدون روغن استفاده کنید و صورت را قبل از خواب بشورید.

جلوگیری از پیری صورت

دلیل پیری پوست صورت

از نظر علمی ثابت شده که پوست شب ها خودش را بازسازی میکنه. هر چه پوست تمیز نباشه زودتر پیر میشه. پوست شل میشه و چین و چروک های پیری زودتر خودشون رو نشون میدن. فقط چند دقیقه لازمه که شب ها صورت رو بشورید تا همیشه زیبا و جوان بمونید.

تغذیه پوست

دلیل پیری پوست صورت

سلول های پوست شب ها زودتر بازسازی میشن. پس باید شما هم به فرآیند بازسازی پوست کمک کنید. صورت رو بشورید و بعد از شستشو کرم مرطوب کننده حاوی آنتی اکسیدان به پوست بزنید. هیچ چیزی بهتر از خوابیدن با پوست تمیز و تازه نیست. به علاوه استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت هم برای سلامت پوست مهمه چون لوازم آرایشی بی کیفیت به پوست آسیب میرسونن.

مبارزه با آلرژی

دلیل پیری پوست صورت

پوست شما ممکنه حساس باشه و واکنش های آلرژیک از خودش نشون بده حتی اگه تا حالا متوجه هیچ نشانه خاصی در پوست نشده باشید. خوابیدن با صورت آرایش کرده باعث اگزما و مشکلاتی جدی برای پوست می شود. نشانه فوری خودشون رو نشون نمیدن اما اگه مرتب با صورت آرایش کرده بخوابید خیلی زود متوجه قرمزی، سوزش و خارش روی پوست تون میشید.

جلوگیری از تغییر رنگ پوست

دلیل پیری پوست صورت

آیا تا به حال متوجه تغییر رنگ های تیره روی پوست شدید که فقط با بهترین لوازم آرایشی میشه اون ها رو پوشوند؟ دلیل این تیرگی ها همیشه نور آفتاب نیست بلکه میتونه واکنش آلرژیک پوست به تمیز نشستن پوست باشه. اگه شب ها با صورت آرایش کرده بخوابید پوست صورت تغییر رنگ میده.

مرطوب نگه داشتن لب ها

دلیل پیری پوست صورت

اگه فکر می کنید به مرور زمان رژلب از روی لب پاک میشه اشتباه می کنید. باقی ماندن رژلب و برق لب روی لب ها به مرور زمان باعث خشکی و ترک خوردن لب میشه.

جلوگیری از کبودی زیر چشم

دلیل پیری پوست صورت

اگه دائما مواد آرایشی روی صورت بمونن به مرور زمان زیر چشم ها سیاه میشه. اگه صورت رو قبل از خواب تمیز بشورید پوست اطراف چشم همیشه سالم و تازه میمونه.

جلوگیری از ریزش مژه ها

دلیل پیری پوست صورت

هرگز با مژه های ریمل زده نخوابید. ریمل مژه ها رو خشک میکنه و باعث ریزش مژه ها میشه. به علاوه پلک ها هم ملتهب میشه. پیشنهاد می کنم ریملی که استفاده می کنید ضد آب نباشه تا راحت تر شسته بشه. همیشه ریمل رو با دستمال مرطوب ملایم و به سمت پایین پاک کنید. هرگز از حرکات دایره ای برای پاک کردن مژه ها استفاده نکنید چون باعث میشه مژه خرد شدن و ریزش مژه ها میشه.

bedunim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *