دنزل واشنگتون از پیشنهاد بازی در نقش لکس لوتر بی خبر است

در شرایطی که که تنها حدود یک هفته از آغاز نمایش عمومی فیلم لیگ عدالت(Justice League) سپری می‌شود، ولی همین مدت کوتاه هم کافی است تا منتقدان سینما، تندترین انتقادات را روانه‌ی جدیدترین اثر جهان سینماییدی‌سی (DC) کنند. آن هم در شرایطی که فروش ابتدایی این فیلم نیز نسب به آثار قبلی استودیو، با افت محسوسی روبرو بوده است.  در این میان تعدادی از منتقدان نیز معتقدند که لیگ عدالت در چشم انداز کلی خود و همینطور عمق داستانی، حتی از فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) نیز چند پله پایین‌تر است.

درباره‌ی ضعف‌های فیلم بتمن در برابر سوپرمن، موارد بسیاری وجود دارد که پیش از این به تفصیل درباره‌ی آن صحبت شده اما یکی از نکاتی که به شدت مورد نقد طرفداران آثار ابرقهرمانی قرار گرفت، حضور جسی ایزنبرگ در نقش تبهکار مشهور دی‌سی و دشمن بزرگ سوپرمن، لکس لوتر بود. آن زمان که شایعه‌ی حضور ایزنبرگ در این فیلم مطرح شد، بسیاری فکر می‌کردند که او نقش جیمی اولسن، خبرنگار و عکاس خبرگزاری دیلی پلنت را ایفا خواهد کرد. چرا که با توجه به سن و سال لکس در آثار کامیک و فیلم‌هایی که با حضور این شخصیت ساخته شده، همگان برای بازیگری نقش وی منتظر فردی با سن و سالی بیستر بودند. متاسفانه هیاهوی طرفداران و حجم اعتراضات آنها، در ادامه باعث به وجود آمدن یک پیش‌داوری درباره‌ی عملکرد ایزنبرگ در نقش لکس شد و پس از به نمایش درآمدن Batman v Superman نیز نقش آفرینی وی با واکنش مثبت منتقدان و طرفداران روبرو نشد.

دنزل واشنگتون از پیشنهاد بازی در نقش لکس لوتر بی خبر است

یکی از دلایلی که باعث شد تا طرفداران در برابر انتخاب ایزنبرگ موضع بگیرند، نام‌های سرشناسی بود که پیش از وی برای ایفای نقش لکس لوتر مطرح شدند

یکی از دلایلی که باعث شد تا طرفداران از همان ابتدا در برابر انتخاب ایزنبرگ موضع بگیرند، نام‌هایی بود که پیش از وی برای ایفای نقش لکس لوتر مطرح شده بودند که در نهایت، حضور هیچ یک از آنها رنگ واقعیت به خود نگرفت. برایان کرانستون و مارک استرانگ از جمله بازیگرانی بودند که به صورت جدی برای حضور در نقش لوکس مد نظر استودیو قرار داشتند و در کنار آن، عده‌ای حتی از حضور بازیگران تراز اول دیگری همچون خواکین فونیکس، ادریس البا و دنزل واشنگتون در این فیلم خبردادند.

اخیرا وبسایت خبری و سرگرمی اسکرین رنت (Screen Rant) به مناسبت آغاز نمایش فیلم جدید دنزل واشنگتون با عنوان Roman Israel, Esq، مصاحبه‌ای را با این بازیگر کهنه‌کار سینما ترتیب داده و در خلال آن به بررسی صحت پیشنهاد حضور وی در فیلم Batman v Superman پرداخته است.

اسکرین رنت: در گذشته شایعاتی مطرح شده بود درباره‌ی اینکه برادران وارنر علاقه‌مند است تا شما نقش شخصیت لکس لوتر را در فیلم سوپرمن ایفا کنید.

واشنگتون: واقعا؟

اسکرین رنت: بله

واشنگتون: هرگز این را نشنیده بودم

اسکرین رنت: تا حالا نشنیده بودید؟

واشنگتون: نه، من؟

اسکرین رنت: بله، شما برای این نقش عالی بودید

واشنگتون: هیچوقت این را نشنیده بودم. خب، پس چه شد؟

اسکرین رنت: نمی‌دانم!

واشنگتون: پیش از این هرگز این خبر را نشنیده بودم. شما از کجا شنیدید؟

اسکرین رنت: آنلاین

واشنگتون: اوه، البته که شما هرچیزی را که بشنوید باور می کنید! نه، من هرگز، هرگز این موضوع را پیش از این نشنیده بودم.

Denzel Washington

به هرحال واشنگتون یکی از چهره‌های حرفه‌ای و زیرک هالیوود است و اینکه او خود را در برابر چنین مسئله‌ای کاملا بی‌خبر نشان می‌دهد، چیز اصلا عجیبی نیست. اگر فرض را بر این بگیریم که پیشنهاد برادران وارنر به وی حقیقت داشته باشد، او با این حرکت، خود را از شر سوالات ناتمام طرفداران درباره‌ی اینکه چرا او این نقش را رد کرده، یا مشکلی با فیلمنامه داشته یا نظرش درباره‌ی نسخه‌ی نهایی فیلم چیست خلاص خواهد کرد. آن هم در شرایطی که او در حال حاضر ترجیح می‌دهد تا تمرکزش را به جای اینگونه مسائل، روی بحث بازاریابی فیلم جدیدش معطوف کند. با این حال تصور حضور واشنگتون در نقش بزرگترین دشمن سوپرمن در دنیای سینمایی دی سی، مسئله ای نیست که بتوان بسادگی از آن گذشت. شخصیت لکس لوتر با بازی جسی ایزنبرگ در فیلم لیگ عدالت (Justice League) نیز حضور کوتاهی در انتهای فیلم داشته است.

تانی کال

برگرفته از ScreenRant

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *