دنیل کریگ: چرا یک زن باید نقش جیمز باند را بازی کند؟

دنیل کریگ، بازیگر نقش جیمز باند به احتمال انتخاب یک بازیگر زن برای نقش مأمور 007 واکنش نشان داده و دلیل مخالفت خود را با این ایده توضیح داده است.

با نقش آفرینی دنیل کریگ در فیلم No Time To Die، پنجمین حضور او به‌عنوان نقش اول این مجموعه رقم خورده و این آخرین حضور او در سری فیلم‌های مأمور 007 است. حالا کریگ در اظهارنظر اخیر خود به احتمال انتخاب یک بازیگر زن یا یک فرد رنگین پوست برای نقش جیمز باند واکنش نشان داده و توضیح داده که چرا نباید یک زن در آینده نقش جیمز باند را بازی کند. او در مصاحبه با رادیو تایمز مخالفت خود را با ایده‌ی انتخاب یک بازیگر زن در این نقش اظهار داشته ولی در ادامه اضافه کرده که زنان و افراد رنگین پوست می‌توانند نقش‌ها مشابه دیگری داشته باشند.

کریگ گفت: «پاسخ این سؤال بسیار ساده است، خیلی راحت می‌توان گفت که باید برای زنان یا بازیگران رنگین پوست نقش‌های بهتری وجود داشته باشد. چرا یک زن باید نقش جیمز باند را بازی کند درحالی که می‌تواند نقش دیگری برای یک بازیگر زن وجود داشته باشد که به اندازه‌ی جیمز باند خوب است.»

دنیا کریگ در نقش جیمز باند

درحالی که به‌نظر می‌رسد کریگ از هواداران ایده‌ی انتخاب یک زن برای نقش جیمز باند نیست، ظاهراً تغییراتی در کار مأمور 007 درحال رخ دادن است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که لاشانا لینچ که در فیلم No Time To Die نیز حضور دارد، پس از جیمز باند به‌عنوان مأمور 007 بعدی فعالیت خواهد کرد. علاوه‌براین، فیبی والر بریج یکی از نویسندگان فیلم No Time To Die است تا به‌عنوان دومین نویسنده زنی که در تاریخ فیلم‌های جیمز باند حضور داشته، شناخته شود.

دنیل کریگ در همین مصاحبه درباره والر بریج گفته که او «شوخ طبعی شیطانی» دارد و تأثیرگذاری او در قسمت‌های زیادی از No Time To Die حس می‌شود. کریگ در ادامه اضافه می‌کند که «او داستان فیلم را روی خط جذاب میان هیجان و بامزگی حفظ می‌کند. اما فیبی برای تغییر جیمز باند به اینجا نیامده است. او قطعا در هیجان‌انگیزتر کردن هرچه بیشتر این فیلم نقش مهمی دارد اما او از طرفداران باند است و قصد نداشت که او را به مسیر دیگری هدایت کند.»

باربارا براکلی، تهیه‌کننده سری جیمز باند در سال ۲۰۲۰ گفته بود که تمایل دارد کاراکترهای زن بیشتری در دنیای 007 ایجاد کند، اما تا زمانی‌که او کنترل کارها را در دست دارد، جیمز باند همیشه یک مرد باقی خواهد ماند:

«او می‌تواند از هر رنگ و نژادی باشد، اما او حتماً یک مرد خواهد بود. من عقیده دارم برای زنان باید کاراکترهای جدید و قدرتمند خودشان را خلق کنیم. من علاقه خاصی به گرفتن نقش یک مرد و دادن آن به یک زن را ندارم. من فکر می‌کنم زنان باید خیلی جالب‌تر از این‌ها باشند.»

لاشانا لینچ در فیلم 007

اظهارات براکلی بعد از گفته‌های پیرس برازنان، بازیگر نقش جیمز باند در چهار فیلم از سری 007 مطرح شده بود که گفته بود وقت آن رسیده که یک زن نقش باند را بازی کند. فیلم No Time To Die در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) در سینماهای بریتانیا و در ادامه در تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) در سالن‌های آمریکا روی پرده‌های سینما خواهد رفت.

کری جوجی فوکوناگا، کارگردان فصل اول سریال True Detective، وظیفه کارگردانی فیلک No Time To Die را بر عهده داشته و رامی مالک، بازیگر برنده جایزه اسکار نقش شخصیت منفی آن را برعهده دارد. لاشانا لینچ، لیا سدو، آنا د آرماس، نائومی هریس، جفری رایت، رالف فاینز، بن ویشاو، روری کینیار، دیوید دنسیک، کریستوفر والتس، بیلی مگنوسن و دالی بن صلاح، دیگر بازیگران قسمت جدید فیلم James Bond استند.

این فیلم جیمز باند را در دوران بازنشستگی نشان می‌دهد، اما همان‌طور که می‌توان حدس زد، این آرامش قبل از طوفان است و مدت زیادی دوام نمی‌آورد. درست زمانی‌که به‌نظر می‌رسد باند پس از مدت‌ها قادر به تجربه‌ی یک زندگی عادی است، سروکله‌ی فلیکس لیتر پیدا می‌شود و از او برای انجام مأموریتی کمک می‌طلبد و این مسئله پای باند را به پرونده‌ی ربوده‌شدن یک دانشمند باز می‌کند. البته خیلی زود معلوم می‌شود که تروریستی مرموز پشت این قضیه است و دنیا در آستانه‌ی مواجهه با خطری بسیار بزرگ قرار دارد.
تانی کال

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *