دورخیز Joker برای فروش 90 میلیون دلاری در هفته اول اکران

فیلم «جوکر» (Joker) به کارگردانی «تاد فیلیپس» براساس آخرین نظرسنجی‌ها تا روز پنجشنبه، انتخاب اول سینماروهای بیست و چند ساله است و این احتمال وجود دارد که مخاطبین استقبالی بهتر از فیلم‌های ابرقهرمانی «بتمن در مقابل سوپرمن»، «جوخه‌ی انتحار»، «آن: بخش دو»، «لوگان»، «ونوم»، «هالووین»، «جان ویک: بخش ۳» و بسیاری دیگر از «جوکر»‌ به عمل آورند.

فیلم بسیار تلخ استودیوی برادران وارنر برای شخصیت شرور دنیای بتمن در هفته‌های گذشته با استقبالی کم‌نظیر در جشنواره‌های تورنتو و ونیز هم مواجه شده است. این فیلم که ۴ اکتبر در آمریکا اکران می‌شود، از ونیز شیر طلایی را تصاحب و پس از نمایش در تورنتو از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۸ درصد دریافت کرد تا «واکین فینیکس» یکی از مدعیان اصلی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول شناخته شود.

تمامی این مسائل موجب شد سرویس‌های برآورد فروش افتتاحیه‌ی ۹۰ میلیون دلاری را برای «جوکر» پیش‌بینی‌ کنند و در صورت تحقق رکورد افتتاحیه در ماه اکتبر که در حال حاضر در اختیار «ونوم» است شکسته خواهد شد. برخی از سرویس‌ها شب گذشته فروش ۸۲ میلیون دلاری را هم در هفته‌ی اول اکران «جوکر» پیش‌بینی کرده‌اند. «ونوم» فیلمی بود با رده‌ی سنی PG-13 اما دو هفته بعد از آن فیلم «هالووین»‌ استودیوی یونیورسال با رده‌ی سنی بزرگسال (R) اکران شد و با ۷۶.۲ میلیون دلار دومین فیلم پرفروش ماه اکتبر در افتتاحیه شناخته شد، بنابراین احتمال ثبت رکوردی در سطح ۹۰ میلیون دلار برای «جوکر» دست‌یافتنی است.

در حال حاضر «جوکر» مانند «بتمن در مقابل سوپرمن» انتخاب اول سینماروهای مرد بالاتر از ۲۵ سال است و سطح آنان با آن فیلم یکسان، اما سه برابر فیلم «جان ویک: بخش ۳». مخاطبین مرد زیر ۲۵ سال فیلم نیز دو برابر «لوگان» و بالاتر از «بتمن در مقابل سوپر» است.

لازم به یادآوری است که «جوکر» یک فیلم ابرقهرمانی منحصر به فرد است و فیلپس فیلم بسیار واقع‌گرایانه از شخصیت خلق کرده، بنابراین سینماروها ممکن است خیلی زود از یاد ببرند که فیلمی در دنیای «بتمن» می‌بینند. منابع نزدیک به «جوکر» اوایل هفته ادعا کردند که جوکر بین ۶۵ تا ۸۰ میلیون دلار خواهد فروخت. «لوگان» فیلمی وسترن و شبیه به «هری کثیف» بود، در حالی که «جوکر» سفری است به درون شخصیت آشفته‌ی «آرتور فلک» که فیلم‌های «راننده تاکسی» و «سلطان کمدی» اثر «مارتین اسکورسیزی» را در ذهن تداعی می‌کند.

برآوردهایی در این سطح نشان می‌دهد که وارنرها توان هیجان‌زده کردن سینماروها را دارند. آخر هفته‌ی گذشته پیش از نمایش «آن: بخش دو» و پس از نمایش تریلر «جوکر» بازخوردهای مثبتی پیرامون فیلم شنیده می‌شد.

بسیاری معتقدند که موفقیت اقتباس بزرگسالانه از کتاب‌های کامیک با «ددپول» و «لوگان» استودیوی فاکس آغاز شد، اما پیش از آن فیلم، وارنرها فیلم «واچمن» را در سال ۲۰۰۹ با همین رده‌ی ستی اکران کردند و به فروش ۵۵.۲ میلیون دلاری در افتتاحیه رسیدند. «ددپول» با فروش ۱۳۲.۴ میلیون دلاری، «ددپول ۲» با فروش ۱۲۵.۵ میلیون دلای، «لوگان» با فروش ۸۸.۴ میلیون دلاری، «۳۰۰» با فروش ۷۰.۹ میلیون دلاری و «واچمن» با فروش ۵۵.۲ میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ با رده‌ی سنی بزرگسال در تاریخ آمریکا بوده‌اند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *